MUTIARA KATA HARI INI

Saturday, April 17, 2010

TONG KITAR SEMULA


Kitar semula kertas,
Kitar semula kaca,
Kitar semula tin minuman.

Sediakan satu tong lagi.
Agaknya boleh menyelamatkan nyawa.
Bayi yang tidak berdosa.

10 comments:

sonata anak kancil April 17, 2010 at 11:23 PM  

saya berpendapat tak perlu sediakan satu tong tambahan lagi untuk selamatkan nyawa....sebab mereka yang tak bertanggungjawab itu akan menjadi bertanggungjawab akan membuangkannya ke dalam tong itu!!!

Mereka akan buang ke dalam tempat khas! tak payahlah nak susah2 fikir ke mana nak buang....@ nak letak kan...! jadi kerja tambahan pulak keada pekerja yang sedia terpaksa mengutip mayat2 yang dibuang!

Che' Pit April 17, 2010 at 11:27 PM  

salam cgu

takut nanti makin ramai lak bayi kena buang sbb depa tahu kat mana tempat nak buang..

tapi kalau pk lagi satu sudut, boleh jadi tempat perangkap.. standby kat situ, so bila ada org nak buang bayi, tertangkap lah dia, hehe

ustaz eds April 18, 2010 at 12:29 AM  

salam cikgu myri

makin kita bincang tentang pembuangan bayi ni, makin menjadi2 plak fenomena ini...bilakah mereka akan sedar atas dosa2 yang dilakukan...

maiyah April 18, 2010 at 3:04 AM  

betul2.. letak tong pas tu sruh sesapa standby jejauh..

ahmad humairi April 18, 2010 at 8:13 PM  

sonata,

kita bukan nak kutip mayat...tapi kita nak selamatkan baby yang x berdosa tu...

sahromnasrudin April 18, 2010 at 8:13 PM  

bukan klu kiter letak tong, akan bertambah lg ke, cikgu..sepatutnya didikan sempurna yg perlu diterapkan..

ahmad humairi April 18, 2010 at 8:15 PM  

CP,

Bukan nak menggalakkan...tapi misi menyelamatkan nyawa..

ahmad humairi April 18, 2010 at 8:17 PM  

Ustaz,

kita / mereka semuanya sedar....cuma peningkatan kesedaran perlu dipertingkatkan di mana-mana..

ahmad humairi April 18, 2010 at 8:18 PM  

maiyah,

bagus gak idea tu...leh pasang kamera cctv kann?

ahmad humairi April 18, 2010 at 8:19 PM  

shahromnasrudin,

saya rasa sebaliknya....x kan ade yang nak letakkan bayi di situ...

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

TOP VISITOR

Statistik Pelawat Hari Ini

Try us on Wibiya!

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP