MUTIARA KATA HARI INI

Wednesday, December 30, 2009

KIRA TERBALIK (COUNTDOWN)


Tik tik tik
Masa berdetik
Tik tik tik
Dikira terbalik
Berazam tak pernah serik
Masuk ke bilik
Lihat cermin berlarik
Buat mimik muka pelik
Jelir-jelir korek korek
Aku nak jadi lebih baik
Aku mau naik
Jadi lebih cantik
Lebih menarik
Asalkan tidak terbalik.

Pengisian malam ini.....baca yassin - kata Ustaz Eds.
Terima kasih ustaz.
Selamat Tahun Baru.


27 comments:

n@m@n December 30, 2009 at 11:39 PM  

selamat tahun baru..

selamat kembali bertugas

kakcikseroja December 30, 2009 at 11:43 PM  

Malam ini malam jumaat. Mudah2an tiada yang tersasar dalam keghairahan menyambut kedatangan 1 Januari.

ahmad humairi December 31, 2009 at 12:04 AM  

selamat kembali ke sekolah n@m@n...

ahmad humairi December 31, 2009 at 12:05 AM  

insyaAllah kakcikseroja...
doa kakcik untuk kesejateraanku kuhargai...

maiyah December 31, 2009 at 12:14 AM  

slmt thn bru, moga takkan terbalik :D

izakhairi December 31, 2009 at 12:20 AM  

moga semuanya baik,
dan tidak terbalik...

selamat memulakan tugas...dengan perancangan2 yang strategik

ahmad humairi December 31, 2009 at 12:27 AM  

maiyah,

bila terbalik,
nampak jauh ke angkasa....

ahmad humairi December 31, 2009 at 12:30 AM  

sis iza,

dah baik????
selamat kembali,
kerah tenaga mendidik anak bangsa...

mantan December 31, 2009 at 12:43 AM  

Harapnya tak ada yg baca yassin terbalik!

Selamat kembali ke sekolah...

ahmad humairi December 31, 2009 at 1:59 AM  

ada....ada...
tok guru ajar muridnya...ngadap mengadap - tok guru boleh baca bila yassin mengadap murid....

insan pendidik December 31, 2009 at 5:10 AM  

1..2..3 pom pom pom dentuman mercun tanda tahun baru...2010

ustaz eds December 31, 2009 at 8:23 AM  

salam cikgu, nampak kali ini saya ketinggalan...ramai yang mendahului, namun tetap setia mengomen disini..
Selamat menyambut tahun baru 2010, moga kita terus disinari nur iman dan Islam serta mendapat kebahagian yang abadi kerana kita adalah penyembah dan pengikutNya yang setia...Insyaallah...Terima kasih cikgu atas ukhwah islamiyah ini biapun hanya di arena maya ini.

Pn Kartini December 31, 2009 at 3:41 PM  

Salam..:)
selamat Tahun 2010..
& Selamat Bertugas Kembali

ahmad humairi December 31, 2009 at 6:45 PM  

salam IP,

malam tadi bedentum jugak mercun kat kawasan Kg Gajah ni....

ahmad humairi December 31, 2009 at 6:47 PM  

terima kasih ustaz,

wajah ustaz dah femiliar ngan saya terasa biasa berjumpa walau di mana pun...

ahmad humairi December 31, 2009 at 6:48 PM  

pn kartini,

welkembek to skull...

Temuk January 1, 2010 at 2:17 AM  

Cikgu
Countdown, kerana yg dikira setiap tahun baru ialah menurunnya baki-baki hari kehidupan. Itulah hakikatnya, cuma baki sebenar kita tak diberitahu & tak akan tahu! Namun tetap perlu kita 'kira' juga.... Salam bahagia & Selamat menyelusuri 2010.

syahbandar87 January 2, 2010 at 9:40 PM  

selamat thn br cikgu..lama betul x singgah sini..cikgu apakhbr,sihat?
:)

ahmad humairi January 3, 2010 at 2:06 AM  

salam temuk,
semakin kita pandai mengira, semakin dekat kita dengan harinya....berkira- kira...moga bahagia dunia dan akhirat hendaknya. Selamat menelusuri 2010 dengan jayanya, insyaAllah.

ahmad humairi January 3, 2010 at 2:09 AM  

salam syah,

saya selalu dan mesti ke blog syah jika ada entri terkini...sering juga saya membaca respon orang lain di setiap entri syah....saya seorang yang berilmu rendah...mesti rajin mencari ilmu. di blog syah banyak ilmu tersebut.

CikguYiee January 3, 2010 at 2:45 AM  

Selamat tahun baru..semoga tahun ini lebih baik dari tahun2 yang sebelumnya.Syukur kpd Allah kerana memberi kesempatan menghirup oksigen di bumiNya.

ahmad humairi January 4, 2010 at 6:10 AM  

cikgu yiee,

same to you too..

sahromnasrudin January 4, 2010 at 4:52 PM  

selamat kembali ke sekolah, cikgu..

ahmad humairi January 5, 2010 at 2:25 AM  

salam sahromnasrudin,
pergi sekolah gak??hantar anak-anak??

selamat kembali.

Batara Guru January 5, 2010 at 7:39 AM  

selamat tahun baru....dan selamat kembali bekerja!!

ahmad humairi January 5, 2010 at 8:11 PM  

iyealatu...jom! masuk kelas..

Rozali December 6, 2010 at 5:39 AM  

Salam Maal Hijrah Cikgu Humairi

umur kita terbalik drp bertambah

Wassalam

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

TOP VISITOR

Statistik Pelawat Hari Ini

Try us on Wibiya!

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP