MUTIARA KATA HARI INI

Tuesday, July 12, 2011

SEE YOU SEE I

i see you,
you see i,
see you see i

....dibaca secara alphabetic code :

I C U,
U C I
C U C I

benar,
gantikan aje
BERSIH yang ternoda
kepada CUCI nan murni


suci fikiran
suci perkataan
suci perbuatan

see you, see i...jom bincang!


34 comments:

luahfikiran July 12, 2011 at 5:33 PM  

SALAM,
SETUJU ! BERMULA DENGAN DIRI KITA, CIKGU !

ahmad humairi July 12, 2011 at 5:49 PM  

w/salam LF (Musollahehsan),

Benar.
Mulakan dakwah pada diri, keluarga sendiri dan melebarkannya pada masyarakat dan negara serta antarabangsa.

kakcik July 12, 2011 at 5:54 PM  

Lain orang, lain tafsirannya. :)

ahmad humairi July 12, 2011 at 6:15 PM  

Tule,
yang terbaik kita berbincang semmeja, mencari kesepakatan tafsiran....see you...see i...jom bincang!

DDrfauziah July 12, 2011 at 6:39 PM  

Aslmkm Cikgu.
Untuk menjadi insan besar & mulia, jiwa & minda perlu terlebih dahulu besar serta mulia.
Hakikatnya ialah majoriti insan berjiwa kecil celaru & minda yang kecil sempit. Ya kan?

ahmad humairi July 12, 2011 at 7:01 PM  

w/salam kak G,

Jiwa dan minda diri sendiri perlu didahulukan.

Begitulah hakikatnya.

Kunang-Kunang July 12, 2011 at 7:36 PM  

Allah menyukai sesuatu yang bersih.

ahmad humairi July 12, 2011 at 7:38 PM  

Kunang-kunang,

Kebersihan separuh iman...

sahromnasrudin July 12, 2011 at 8:44 PM  

assalamualaikum cikgu..

when can i c u so u can c me...hehehehehe...

p/s: jangan masuk icu udahlah...heheheheheee

ahmad humairi July 12, 2011 at 9:15 PM  

w/salam sahrom,

i see you (i c u)...heheh

what you see is what you get.

♥ manje ♥ July 12, 2011 at 9:32 PM  

Assalamualaikum cikgu

kita pun setuju...
suci lebih bermakna
daripada bersih di luar
tapi tak berapa di dalam =) ~

ahmad humairi July 12, 2011 at 9:35 PM  

w/salam manje,

bersih sepatutnya di luar dan di dalam.

makdara TERdiva July 12, 2011 at 9:54 PM  

kalau i cu in court ok dak?? thehehe

Amy Syaquena July 12, 2011 at 10:02 PM  

Betul cakap kak cik lain orang lain tafsirannya...bagi amy semuanya bermula pada diri sendiri.

ibuintan July 12, 2011 at 10:55 PM  

janganlah buat lagi... minggu ni taknak sekolah lagi...hehehehe

ahmad humairi July 12, 2011 at 11:19 PM  

MDT,

Mahkamah?? apa kes??, kira ok je lah...hehe

ahmad humairi July 12, 2011 at 11:22 PM  

Amy Syaquena,

Macam lain padang lain belalang tu ek?....apa pun, salah faham perlukan perbincangan hati ke hati, elakkan pergaduhan....ni yang susah!

ahmad humairi July 12, 2011 at 11:23 PM  

ibuintan,

Kalau buat lagi, x sekolahlah kita....

Kakzakie July 13, 2011 at 1:17 AM  

Yang dah bersih tak perlu dicuci cikgu. Yg kotor tu kena bersihkan...

ORLANDO AHMAD AL BUAYAK July 13, 2011 at 1:41 AM  

ketepikan emosi, baru datang rasional...

n@m@n July 13, 2011 at 6:44 AM  

harap keamanan terus kekal..sama² kta doakan

aby July 13, 2011 at 7:37 AM  

BERSIH, CUCI, Suci, FRU, PRU,
islam dan islam bertelagah..
melayu dah berbosskan dot dot dot ..

apakah Muawiyah yang menentang Saidina Ali dalam peperangan Siffin, akan berulang ..

arghhh ..
kenapa, bagaimana, mcm mana, mengapa ..

banyak persoalan yg mencarik jawapan ...

Abd Razak July 13, 2011 at 4:18 PM  

Assalamualaikum...

Sesuatu yang bersih belum pasti suci. Begitu pula sesuatu yang suci belum tentu bersih.

ahmad humairi July 13, 2011 at 7:31 PM  

Kakzakie,

Bersihkan yang kotor dengan air mutlak.

ahmad humairi July 13, 2011 at 7:32 PM  

Orlando,

Betul tu!....perasaan marah tu, syaitanlah mempengaruhinya.

ahmad humairi July 13, 2011 at 7:39 PM  

naman,

Harapan saya juga, namun air yang tenang jangan disangka tiada buayak (bukan orlando al buayak ye...jangan marah republik n9 - saya bergurau).

ahmad humairi July 13, 2011 at 7:44 PM  

aby,

Mungkin aby boleh bercerita panjang mengenai peperangan Siffin itu dalam entri aby nanti untuk kita renung-renungkan bersama.

.....saya sangat bersetuju dengan saranan Orlando Ahmad Al Buayak di atas - "ketepikan emosi, baru datang rasional...."

ahmad humairi July 13, 2011 at 7:50 PM  

w/salam Abdul Razak,

Moga saudara sihat walafiat hendaknya serta dirahmati Allah selalu.

Kita mencari pengertian yang hakiki, moga Allah ketemukannya. Saya sangat bimbang bila bersih menjadi tidak bersih lagi, suci tidak suci lagi, dan lebih ditakutkan bersembahyang, namun tidak diterima Allah, nauzubillah. Ya Allah ampunkanlah aku serta seluruh ummat Muhammad.

Mohamadazhan.com July 13, 2011 at 9:08 PM  

betul, harap pintu perbincangan sentiasa terbuka tanpa gangguan luar..

ahmad humairi July 13, 2011 at 9:30 PM  

Mohamadazahan,

Ayuh bersemuka (C.U.C.I).
Elakkan sengketa (I.C).

white rose July 14, 2011 at 6:56 AM  

baju sudah di CUCI BERSIH...
cuma belum berlipat & bersusun...

masih berterabur...
masih banyak saki bakinya...

Admin P@P July 14, 2011 at 7:06 AM  

Assalamualaikum cikgu.

I see you.
As you see I.
SUCI.

TQ. Ada yang tersirat. Fikirkan yang positif.

ahmad humairi July 14, 2011 at 5:05 PM  

white rose,

....elehh...washing mashine je tu....hehe

ahmad humairi July 14, 2011 at 5:07 PM  

w/salam Admin P&P,

Terima kasih menambah frasa "as you see i" itu, menjadikannya lebih mantap lagi.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

TOP VISITOR

Statistik Pelawat Hari Ini

Try us on Wibiya!

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP