MUTIARA KATA HARI INI

Thursday, May 26, 2011

KEMBANG


kembang
dia datang
tak mahu pulang
walau tak diundang
berbulu hitam tanpa belang
laksana harimau kumbang
buat nen terbang
melayang
hilang




terkadang
kaki bersilang
bila mula meradang
sambil pandang-pandang
marah anak di padang
dirayu pulang
pulanglah sayang


terkadang
waktu petang
tidur terlentang
siling dipandang
fikiran melayang
menerawang


anak dibelai sayang
membersihkan sesawang
dibawa dari bendang
yang ditandang
di kandang

hati jadi senang
walau berang
keletah kembang
buat jiwa tenang

selamat bercuti. cuti-cuti ni mengupdate blog jadi jarang-jarang

48 comments:

ahmad humairi May 26, 2011 at 8:24 PM  

Assalamualaikum semua,

Selamat bercuti buat cikgu-cikgu juga ibu-bapa buat anak-anak yang bersekolah.

Saya mohon untuk bercuti seketika.

Kakzakie May 26, 2011 at 8:31 PM  

Assalamualaikum cikgu,

Bercutilah cikgu. Inilah perluang buat mereka yg bergelar cikgu.

Kucing itu ikut juga ke cikgu?

sahromnasrudin May 27, 2011 at 12:05 AM  

assalamualaikum cikgu...

selamat bercuti untuk cikgu juga..ke mana destinasi kali ini?? nanti boleh diceritakan di laman maya ini ya..

semoga cikgu sekeluarga dirahmati Allah SWT

Temuk May 27, 2011 at 1:01 AM  

Assalamu'alaikum Cikgu Humairi

KUDATI tentulah seronok
Dari melata berbakul empuk.
Selamat bercuti-cuti, Cikgu

zue May 27, 2011 at 1:09 AM  

seronoknya dpt cuti pjg...untung jadi cikgukannn :)

slmt brcuti...kucing tu sapa jaga?

ummu May 27, 2011 at 1:50 AM  

waalaikumussalam cikgu humairi
wah comelnya kucing2 tu
memelihara kucing
menimbulkan rasa tenang bagi saya.
selamat bercuti utk cikgu juga

zul permatang badak May 27, 2011 at 3:27 AM  

Selamat bercuti......tapi budak2 yang nak periksa ada kelas tambahan........mana ada cuti....cikgu......

kalau dulu2.....cutinya.....terus....

aby May 27, 2011 at 3:47 AM  

salam AH,
cantik si Kembang tu.
yg bestnya kt ekor dia ..
Persian X la katakan ..

ekor panjang tp berbulu lebat,
klu persian betul ekor pendek jer.
mesti setengan panjang badan ..

boleh suruh kembang sapu lantai ngan ekor dia tu ..
he..he..

seblm pegi cuti,
jengok la anak2 Sang Ratu aby kt posting terbaru ..
pasti cair punya bila tengok mulutnya yg comot tuh ..

neway hepi holidays ..
kepada AH dan sume guru2 seadanya ..

Sham May 27, 2011 at 6:58 AM  

aik dengan blog sekali bercuti...?iyelah selamat bercuti sahabat...

kiwi May 27, 2011 at 7:53 PM  

salam..ekor dia..kembangnya..hehe

Abd Razak May 28, 2011 at 6:47 AM  

Assalamualaikum...

Selamat bercuti cikgu. Moga Allah permudahkan perjalanan cikgu ke mana-mana..

Insan Marhaen May 28, 2011 at 4:35 PM  

kalau takada masa tu ok juga la. tapi kalau sebab cuti sekolah maka cuti berblog...he..he.. macam anak murid cuti dari baca buku!

nyanyisunyi May 28, 2011 at 10:22 PM  

cikgu2 dah mula bercuti..tu lah..blog cikgu cikgi pun banyak yang akan bercuti juga..

izakhairi May 29, 2011 at 1:36 AM  

Selamat bercuti buat Cikgu Myri...
dan semua cikgu...

ibuintan May 29, 2011 at 1:53 AM  

Selamat bercuti .cikgu

rehatkan diri , moga segar bila kembali ke sekolah nanti

maiyah May 29, 2011 at 3:20 AM  

wahhhhhh.. cumellll.. ekornya kembang le.. gerammmm.. tgk le kucing pun belai anknya :)

sahromnasrudin May 29, 2011 at 6:16 PM  

assalamualaikum cikgu..harap cuti ini jenguk2 lah kami ya :-)

MOH KEMBARA May 29, 2011 at 10:14 PM  

Assalamualaikum Cikgu, Selamat Bercuti-cutian. Nanti saya pos oregano minggu depang!

shameel Iskandar May 29, 2011 at 11:11 PM  

Assalamualaikum cikgu.
Selamat bercuti. Rehat2kan diri dari lelah akal dan penat fizikal

Cikgu Nurin May 30, 2011 at 8:18 PM  

Bawa jugak ke Si Kembang tu?

DDrfauziah May 31, 2011 at 11:02 PM  

Aslmkm Cikgu.
1st, maaf ya kerana berlipat waktu baru Kak G dapat ke sini.
Hmmm. :)
Ya, sang kucing memang mudah disayangi ... telatah2nya melucu & menghiburkan.

ahmad humairi June 1, 2011 at 9:52 PM  

w/salam kakzakie,

cuti ni...kembang sentiasa bersama.

ahmad humairi June 1, 2011 at 9:53 PM  

w/salam sahrom,

InsyaAllah, Allah selamatkan kita semua.

ahmad humairi June 1, 2011 at 9:55 PM  

w/salam Abang Temuk,

Saya masih ingat akronim ciptaan abang Temuk tu...Tam..KUDATI tu juga KUJAN dan RUTUTI...Tam tu apa khabarnya? dibuang ?

Moga ceria bersama kehijauan sekeliling.

ahmad humairi June 1, 2011 at 9:56 PM  

zue,

kucing tu....saya jaga.

ahmad humairi June 1, 2011 at 9:57 PM  

w/salam ummu,

kadang kala , kucing juga buat saya geram....huuu

ahmad humairi June 1, 2011 at 9:57 PM  

heidi syafiq,

anaknya laaaagiii come....

ahmad humairi June 1, 2011 at 9:58 PM  

zul,

tulaaa...tadi on call...GB arahkan saya datang...huuu...

ahmad humairi June 1, 2011 at 10:00 PM  

w/salam aby,

Memang comel, gebu ana-anak sang ratu tu....geram betul saya menengoknya.

ahmad humairi June 1, 2011 at 10:01 PM  

sham,

Begitulah...nak cuti cadang nya sampai dua minggu...tapi....

ahmad humairi June 1, 2011 at 10:02 PM  

kiwi,

tula...sbb itu dinamakan kembang.

ahmad humairi June 1, 2011 at 10:02 PM  

w/salam abd razak,

insyaAllah.

ahmad humairi June 1, 2011 at 10:03 PM  

IM,

ada...ada...nanti saya update blog....huuu.

ahmad humairi June 1, 2011 at 10:04 PM  

nyanyisunyi,

cuti sekejap jer...

ahmad humairi June 1, 2011 at 10:13 PM  

izakhairi,

selamat bercuti buat anda juga.

ahmad humairi June 1, 2011 at 10:14 PM  

selamat bercuti buat ibuintan juga, moga segar serta ceria bila kembali ke sekioah nanti.

ahmad humairi June 1, 2011 at 10:15 PM  

maiyah,

...pegang dan belai kucing....leh jadi tenang...

ahmad humairi June 1, 2011 at 10:16 PM  

hani@jentayu,

xkemana....malaysia je.

ahmad humairi June 1, 2011 at 10:17 PM  

w/salam sahro,

jenguk tetap jenguk,
cuti tetap cuti,
broadband ada....

ahmad humairi June 1, 2011 at 10:20 PM  

w/salam Yong Mohkembara,

Tadi teman pegi sekolah...oregano tu belum sampai...huuu.

ahmad humairi June 1, 2011 at 10:25 PM  

amy sensei,

selamat befrcuti buat adinda juga.....ermmm...sayapun dah dijangkiti ni...haaaiihhh.

ahmad humairi June 1, 2011 at 10:26 PM  

w/salam shameel,

selamat bercuti buat shameel juga...moga menyegarkan minda.

ahmad humairi June 1, 2011 at 10:26 PM  

w/salam shameel,

selamat bercuti buat shameel juga...moga menyegarkan minda.

ahmad humairi June 1, 2011 at 10:27 PM  

cikgu nurin,

terima kasih singgah,

sikembang sentiasa bersama.

ahmad humairi June 1, 2011 at 10:28 PM  

w/salam kak G,

tak ngape kak G....
kita memang mewah masa....terkadang tiada masa..

selamat bercuti.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP