MUTIARA KATA HARI INI

Thursday, April 28, 2011

Rezeki Saya Jika Allah Izinkan

Selepas maghrib, seperti lazimnya, saya memanggil anak untuk membaca Quran. Ketika itu dia sedang online. Aku teringat pada pencarian pengunjung ke 300,000 di Blog Zulkbo. Lantas aku menyuruh anakku singgah sebentar di blogku untuk terus ke blog zulkbo.

Terus skroll ke kaunter. Dag, dig dug jantungku dibuatnya. Akulah pengunjung ke 300,000 itu. Apa lagi. Aku terus print screen dan menghantar e-mel kepada zulkbo untuk memaklumkan kepada beliau. Kalau saudara zulkbo percayakan aku, adalah rezekiku.....kalau tak ada, mane membuatnya..


Selepas menghantar e-mel kepada zulkbo, saya meneruskan hajat yang tertangguh...membaca Al Quran bersama anak yang bongsu. Respon pada komen-komen entri sebeluum ini esok-esok ajelah ye...

37 comments:

ustaz eds April 28, 2011 at 7:27 AM  

salam...cikgu.
kalau iye beno...tahniah le...teman nak jugak cenderamata tu ...hahahaha

ibuintan April 28, 2011 at 7:49 AM  

assalamualaikum cikgu,.. kalau betul dah rezeki insyaAllah bakal dapat cenderahatinya


rezeki malam Jumaat kan..

aby April 28, 2011 at 8:23 AM  

salam AH,
klu aby ada follower samapai 300,000
agaknya sebulan tk kuar rumah klu nak baca entri2 follower ....
ha..ha...
apapun tahniah ..
rezeki malam jumaat agaknya ..

baca yassin atau kahfi

ahmad humairi April 28, 2011 at 5:58 PM  

W/salam ustaz,

Lama tak dengar khabar.

Kalau ustaz nak gak, leh minta pada zulkbo....dia baik. Kalo kena gayenye..memang boleh dapat.

ahmad humairi April 28, 2011 at 5:59 PM  

ibuintan,

ya, rezeki malam jumaat...tapi saya belum pasti lagi.

ahmad humairi April 28, 2011 at 6:00 PM  

w/salam aby,

Bukan follower....tapi pengunjung.

Blog zulkbo memang hebat!

Abd Razak April 28, 2011 at 7:19 PM  

Assalamualaikum...

Tahniah cikgu...hebat blog sdra zul tu...

Kakzakie Purvit April 28, 2011 at 7:25 PM  

Assalamu'alaikum cikgu,

Tahniah cikgu.... dapat hadiah tunjuk kami ye...

Siti Noor Aminah April 28, 2011 at 8:03 PM  

tahniah cikgu.

dapat hadiah apa?

ahmad humairi April 28, 2011 at 8:04 PM  

W/salam Abd Razak,

Ya, memang hebat.

Bila di klik sekali lagi...dalam masa i minit, bilangan pengunjungnya telah bertambah hampir 10 orang! Zulkbo memang hebat!!!

ahmad humairi April 28, 2011 at 8:05 PM  

w/salam Kakzakie,

Nanti saya tunjukkan, InsyaAllah.

ahmad humairi April 28, 2011 at 8:06 PM  

GC,

Sehingga saat ini, tak pasti lagi dapat hadiah apa....terma dan syarat untuk hadiah boleh bertukar tanpa makluman terlebih dahulu kepada pemenang.

Anonymous,  April 29, 2011 at 12:27 AM  

memang betul2 bertuah tu :)

Sham April 29, 2011 at 1:00 AM  

biasa gak sy masuk blog zulkbo tu...syabas sahabat...

ahmad humairi April 29, 2011 at 1:21 AM  

Mommy Fara,

da cakap tuh...heheh

ahmad humairi April 29, 2011 at 1:23 AM  

makdara,

belum lagi....zulkbo x citer ape-ape lagi....tak ade rezekila gamaknya...huuu

ahmad humairi April 29, 2011 at 1:24 AM  

sham,

tq,
tapi belum rasmi lagi...

Maiyah April 29, 2011 at 3:38 AM  

assalam..

tahniah.. mmg dpt le tu.. hadiah apa agaknya ya ;)

ahmad humairi April 29, 2011 at 6:34 AM  

w/salam maiyah,

ok, kompom...aku pemenangnya bersama -Juhairee Rashid
http://www.anakulucheka.com/

tahniah pada Juhairee dan aku...hadiahnya berupa topup RM 50.00...sampai dua pemenang pulak...ermmm rezeki.

Anonymous,  April 29, 2011 at 8:49 AM  

Aslmkm Cikgu.
Tahniah ya.
2 pemenang ya ... Zul pemurah tu. Bersyukur saja la. :)
Kiranya topup sebanyak tu boleh tahan banyak hari juga. Kan?

zulkbo April 29, 2011 at 8:50 AM  

salam Cikgu..
rezeki Allah di mana-mana
anda terpilih sebagai pemenang..
terima kasih sudi dan meriahkan
blog saya..besok sabtu saya
akan "tembak" hadiah itu di
talipon bimbit cikgu..
:)

hentian April 29, 2011 at 9:22 AM  

hadiah apa tu agaknnya, ya.. exora macam dalam nuf tu ke..

ahmad humairi April 29, 2011 at 10:07 PM  

w/salam kak G,

Terima kasih Kak G.
Orang kebanyakan macam saya ni...manalah banyak contact...maunya setahun pun tak habisla kot. Terima kasih juga pada zulkbo.

ahmad humairi April 29, 2011 at 11:03 PM  

w/salam zulkbo,

saya dah kena 'tembak' dah...terima kasih.

ahmad humairi April 29, 2011 at 11:04 PM  

IM,

Bukan exora...topap 50.00...hmmm...lama boleh berbual.

MOH KEMBARA April 29, 2011 at 11:28 PM  

Assalamualaikum Cikgu Humairi, dag-dig-dug tetiba cikgu jadi pengunjung bertuah...wah tahniah. Dapat apa2 tu belanjer kume yek!

atuk April 29, 2011 at 11:30 PM  

Assalamualaikum Cikgu

Tahniah
Syukur
Alhamdulillah

percayalah orang sekampung.....

Wassalam

ahmad humairi April 30, 2011 at 12:30 AM  

w/salam yong mohkembara,

belanje?, itik kangkang?..bughuk beno bunyinye...errrmmm...nanti teman pikiokan camane nak bagi kome adiah...kene buat kontes jugakle gayenye.

ahmad humairi April 30, 2011 at 12:31 AM  

w/salam rozali,

terima kasih...kalo tejumpe merate sini...teman boleh belanje!

Admin May 7, 2011 at 3:47 AM  

pemenagan bersama nih

kita geng hehhehehe

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

TOP VISITOR

Statistik Pelawat Hari Ini

Try us on Wibiya!

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP