MUTIARA KATA HARI INI

Monday, October 18, 2010

PIANO DIGITAL

Kerajaan Korea telah menyumbangkan beberapa buah piano ke pihak Kerajaan Malaysia dan sebuah daripadanya (piano digital) telah di agihkan untuk SK Sungai Galah sebagai tanda mengukuhkan serta memperingati hubungan diplomatik antara Malaysia - Korea yang telah terjalin selama 50 tahun.

SK Sungai Galah mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada JPN dan Kerajaan Korea. Terima kasih Booyoung Housing Co. Ltd.

***Finaz - kalau ko tak jadi derma piano tu tak pe la, kami dah dapat satu. Ko derma gambarnye...itu dah memadai. Tq

28 comments:

Kakcik Seroja October 18, 2010 at 7:28 PM  

Jejari runcing siapakah yang bakal menari2 di gigi piano tu, ya? :)

Anonymous,  October 18, 2010 at 7:30 PM  

Salam
hahaha....that was so funny!
Bila saya kata saya nak derma. But it is a good idea untuk derma. Cumanya piano digital tak sesuai untuk kegunaan sekolah. Itu atas sebab kualiti bunyi lahhh. Kalau saya nak derma saya lebih suka bagi kepada student agar mereka boleh main dirumah lebih sesuai..
Tapi yang satu nih saya nak jual sebab saya short beberapa MYR - cost effective bro! haha..didn't know that you are so funny!

yangbaik October 18, 2010 at 7:34 PM  

kalo letak kat umah ni... jawabnya ada tak tidor malam...

ahmad humairi October 18, 2010 at 7:36 PM  

Kakcik,

Cikgu muzikla...sapa lagi...

ahmad humairi October 18, 2010 at 7:44 PM  

Finaz,

xde faninye...
Ko x kata, tapi aku yang mintak.
Apa r ko ni...kualiti bunyik tu kita boleh tune kan bagi sesuaikan jugak!

...ala.. leh la bagi satu kat sekolah aku ni. Pahala yong!

ahmad humairi October 18, 2010 at 7:45 PM  

YB,

aku dah ada satu,
yang ni biole letak kat sekolah.

sahromnasrudin October 18, 2010 at 8:30 PM  

wah!!! tunggu depa sedekah gitar plak..tak pun, sedekah jurulatih bolasepak agar team malaysia setaraf dgn team depa huhuhuhu

ahmad humairi October 18, 2010 at 8:35 PM  

x kiralah sedekah apapun sahrom...pihak sekolah dengan rendah hati sudi menerimanya dengan hati yang terbuka, ....silakan....silakannnn.

Abd Razak October 18, 2010 at 9:01 PM  

Salam...

Mesti cikgu pandai main piano ni..:)

ahmad humairi October 18, 2010 at 9:05 PM  

w/salam Abd Razak,

xdelah,
takat leh ketuk bagi bunyik bolehlaa.

piewahid October 18, 2010 at 9:06 PM  

piona dh canggih, kenalah ada pemain yg canggih gak.. :)

tahniah ya.

p/s- t kasih atas sgala doa & sokongan

ahmad humairi October 18, 2010 at 9:37 PM  

piewahid,

hadirmu menceriakan maya ini...jangan paksa. InsyaAllah aku sentiasa mengalunkan irama, nyanyian serta doa buat kesejahteraanmu. Sudi-sudilah mendengarkannya..

Hjh Noralenna Abbas October 18, 2010 at 11:27 PM  

Kalaulah saya dapat piano tu...getaran jiwalah selalu.

atuk October 19, 2010 at 1:57 AM  

Assalamualaikum Cikgu Humairi

nanti ramai penyanyi drp Sg Galah
he he

Wassalam

white rose October 19, 2010 at 3:08 AM  

salam...
perrggghhh...

apakah anda bisa menekan2 button piano itu???

kalo tak reti, hanto ke umah teman...
hahahaha...

teman tau lagu "HAPI BUSDEY"...

dlu teman pemain dekoder sekolah je...

ahmad humairi October 19, 2010 at 4:12 AM  

Kak Nora,

Kalau getaran jiwa tu, boleh syok sendiri dibuatnya....tapi orang lain dengo pun syok jugak...

ahmad humairi October 19, 2010 at 4:13 AM  

w/salam rozali,

...mana x ramainya...1 kumpulan 40 orang penyanyinya...kumpulan koir tu...

ahmad humairi October 19, 2010 at 4:17 AM  

w/salam white rose,

ko x pecaye ye?

ermm...memang aku x percaya ko boleh maen dekoder, sebab mende tu setau aku untuk siaran astro je...

ko sesaja nak uji aku ek?

white rose October 19, 2010 at 6:08 AM  

hahahaha...
sila perhatikan perkataan itu...

dekoder atau rekoder...
hahaha...

yeeeeeeeehaaaaaaa...

sha October 19, 2010 at 6:13 AM  

Endak sangat main piano...bila lah ada peluang yek...

Anonymous,  October 19, 2010 at 8:03 AM  

ohhhh too late. Saya dah jual dah tadi. Dan kualiti bunyi yang saya maksudkan tu bukan setakat audio system, amplifier dan lain2. Yang paling utama adalah tune piano tu sendiri, strings pada piano tu dan banyak lagi. Kebanyakan pianist particular tentang hal ni. Walaupun saya bukan pianist setakat boleh main je tapi saya sangat particular jugak sebab saya pencinta beautiful pieces yang dimainkan dengan menggunakan piano. :)

Anonymous,  October 19, 2010 at 12:05 PM  

Aslmkm Cikgu.
Sekali lagi Kak G berkunjung sampai lewat dinihari gara2 minum teh tarik tadi. Alang2 habiskan ziarah! :)
Kak G baca paparan Cikgu yg sebelum ini juga - menara warisan yang khusus untuk mereka rasa lebih perasan!
Tentu lebih baik peruntukan sebesar itu digunakan untuk membina prasarana yang akan memewahkan rakyat jelata ... yang boleh memperkayakan cabang ilmu salah satunya ... lebih bijaksana & wajar PNB guna untuk lebihkan dividen juga!
Baik lagi kerajaan Korea yang mendermakan piano ini!

ahmad humairi October 19, 2010 at 5:05 PM  

wau!!!
(wow!)
(teringat salah satu sketsa 3 Abdul)

Hebatla ko white rose! Pokcik Sahrom 'the blower' brass band sekolah dia dulutu pun mesti tabik kat ko sebab bukan calang-calang orang boleh tiup rekorder dengan mendapatkan tone yang tepat!

...kalau kat kelas rekorder aku, bebudak niup rekorder macam nak niup trumpet!!...Aku dah kabo kat deme, xleh camtu.

ahmad humairi October 19, 2010 at 5:09 PM  

sha,

ko pegi je "chamber" muzik berbayar tu...leh jam sampek pagik.

ahmad humairi October 19, 2010 at 5:12 PM  

wasalam aa,

xpe, xpe...
kita boleh je buat ensamble music kompang ngan piano....tiada yang mustahil!

ahmad humairi October 19, 2010 at 5:22 PM  

finaz,

...not too late to do charity!
You can still donate in another form. Sokongan moral ko pun amat membantu sebenarnya. Terima kasih.

Benar. Tone colours yang terhasil oleh instrumen muzik yang berbagai itu cukup meruntun jiwa. Tangkap nangis jika dihayati...walaupun hanya tiupan rekorder! Memang sungguh indah!!!

ahmad humairi October 19, 2010 at 5:34 PM  

w/salam Kak G,

Jangan tidur lewat Kak G. Nanti terlewat bangun pula (gurau je)

....let us look forward to see the truth as it will bring much more prosperity to this peaceful land that have been blessed for centuries until today.

Malaysia juga amat pemurah...sentiasa ada bantuan atau misi kemanusiaan jika ada negara ditimpa bencana. Moga Allah terus maju makmurkan Malaysia.

Terima kasih Korea.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

TOP VISITOR

Statistik Pelawat Hari Ini

Try us on Wibiya!

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP