MUTIARA KATA HARI INI

Tuesday, October 19, 2010

Hati Longlai Jadi Terhibur

Bunga berwarna ditabur. Merah. Kuning. Biru. Putih. Campur daun pandan. Biar kau menapak di atasnya. Atas karpet buatan Malaysia. Dari tapak pertama menuruni delman luar dari kebiasaan. Sampai ke pintu Bilik Nombor Satu. Agar sepatu tak dicemari calar-calar lumpur.

Biarkan panasnya sampai ke petang. Tidakkan hujan di tengah hari. Mendung tidak mengapa. Walau ribut ada diduga.

Dan aku harap, sangat boleh memayungmu. Biar redup sentiasa.

O..oh..rantai terlepas....yeeeeha! Pinjam sorak dari ros putih.

34 comments:

zulkbo October 19, 2010 at 7:12 PM  

salam..
mendalam maksud ni?
tak terjangkau akalku..
he he..


New Entry "Palestine Will Be Free?"

kakcik October 19, 2010 at 7:17 PM  
This comment has been removed by the author.
kakcik October 19, 2010 at 7:17 PM  

...dan dalam sorak
si ros putih itu berkata
sudah lelahkah kau duhai manusia
maka langkahmu tidak lagi perkasa...

ahmad humairi October 19, 2010 at 7:26 PM  

w/salam zulkbo,

ikutkan aje kefahamanmu sendiri, tentu menarik.

ahmad humairi October 19, 2010 at 7:27 PM  

comment deleted,

...eh, terrespon pulak, hehe..

ahmad humairi October 19, 2010 at 7:29 PM  

kakcik,

perkasa tidak selamanya,
namun baunya tetap memikat jiwa, walau kering tak bercahya.

sahromnasrudin October 19, 2010 at 7:37 PM  

salam cikgu..sangat mendalam maknanya ..sukar untuk diungkapkan oleh kata-kata insan kerdil ini..memang sukar untuk dimengerti

yangbaik October 19, 2010 at 7:39 PM  

salam,
memang tak terjangkau dek akalku (pinjam kata2 zulkbo)...
memang tak faham...
nak pi minum teh tarik kat warong pak mat kantao jap... nak hiburkan hati

ahmad humairi October 19, 2010 at 7:43 PM  

w/salam rom,

Ok, Ok. Aku bagi klu....

"yeehaaa" - sorakan - leh jadi gembira atau sebaliknya.

Yang lain ko boleh huraikan sendiri. Pasti seronok.

ahmad humairi October 19, 2010 at 7:45 PM  

w/salam YB,

hooo, gi warung Mat Kanta nak hiburkan hatiiii...bukan nak pekene roti canai?

* Mat Kanta
nama sebenar - Itam Ganti bin Imam Jais.

luahfikiran October 19, 2010 at 8:10 PM  

SALAM,
DENGAN KEAZAMAN, USAHA, DOA DAN TAWAKAL, INSYAALLAH APA YANG DIHAJATI AKAN BERLAKU

ahmad humairi October 19, 2010 at 8:17 PM  

w/salam LF,

dah azam, dah doa, dah tawakkal, yang dihajati masih belum ketemu...azam, usaha, doa dan tawakkal lagi...erm...dah dapat. Alhamdulillah, syukran.

ahmad humairi October 19, 2010 at 8:51 PM  

gadis comel,

erk?..owh!!! Selamat pengantin baru!

aliaazuan October 19, 2010 at 9:22 PM  

Salam.

Cikgu nk citer psl apa ni yer...

Oh, lemah pula otakku hari ini.

ahmad humairi October 19, 2010 at 9:30 PM  

w/salam aa,

Pasal naik deman istimewa tu...kududuk dimuka...tak tik tuk tik tak tik tuk....hey! suara spatu kuda!!!!

Rozali October 19, 2010 at 9:40 PM  

Assalamualaikum Cikgu Humairi

kalau dah redup
sia sia shj memayung

Wassalam

Abd Razak October 19, 2010 at 9:58 PM  

Salam...

Bila rantai sudah terlepas, maka tanggungjawab ibubapa sudah berpindah ke tangan suaminya...

ainhany October 19, 2010 at 11:11 PM  

salam cikgu,

boleh ke nak naik red carpet juga?

Biarkan dia terus berjlan
sesekali tersenyum,jiwanya meronta
mampukah lagi kau mewarisi
takhta yg rapuh diambang kejatuhan???

dambaan ku cuma satu
pemimpin yng boleh memimpin
ummah disayngi
ALLAH dicintai

white rose October 19, 2010 at 11:22 PM  

salam...
kah,kah,kah...

sorakan tu pinjam je yee...
jangan bawak tido pulak...

kang ade yang salah parking...hahaha

ahmad humairi October 20, 2010 at 3:23 AM  

w/salam rozali,

masih ada sisa-sisa toksid di atmosfera tika redup. Jatuh di kepala menjadi kudis.

ahmad humairi October 20, 2010 at 3:26 AM  

w/salam Abd Razak,

Oooo, kawin ya....kena rantai semula tu!

ahmad humairi October 20, 2010 at 3:30 AM  

w/salam ainhany,

red carpet, a warm welcome.....pemimpin...dah sipi-sipi tu...

ahmad humairi October 20, 2010 at 3:31 AM  

white rose,


x salah punya,
parkingnya satu tu je!

white rose October 20, 2010 at 4:32 AM  

kena penampo ade dua pipi...
dua2 kena penampo...

hahahaha...

maiyah October 20, 2010 at 5:12 AM  

apa makna nyer yek ermmmm :)

ahmad humairi October 20, 2010 at 6:00 AM  

white rose,

tampo?

haih....mentang-mentangle main bola tampo...

ahmad humairi October 20, 2010 at 6:03 AM  

maiyah,

maknanya...ermmmm
ada kat bilik no 1.

aby October 20, 2010 at 8:19 AM  

ooh...
jgn la kau kate ape2 psl merah kuning,
sensitif bg ku,

runtuh hati dalam mase dua hari kene 9 bijik ...

oohhh... red giant ku ..
hu..hu..

ahmad humairi October 20, 2010 at 5:05 PM  

aby,

tulaa....diaorang sukalaa merah kuning tumbang...xpe, xpe...yang gagah tetap gagah walau tewas sekali dua....adatla kann..

DDrfauziah October 21, 2010 at 10:50 AM  

Aslmkm Cikgu.
Aduhai la dik oi, naper ler selalu jer berbahasa puitis ni?
Tengah2 malam ni lagi buntu akal la!
Rasa macam bermulanya penghidupan baru melayari bahtera merdeka bahagia selamanya, namun sudah bersedia & redha dengan asam garamnya.
Bila berpasangan, terantaikah?; bila berpisah terungkaikah?
Apapun ... warna2 tu membezakan nikmat segalanya.
Suker ati Kak G jer! :)

ahmad humairi October 21, 2010 at 4:58 PM  

w/salam Kak G,

Itulah yang seronoknya Kak G.
Segalanya benar mengikut interpretasi sendiri yang mengharum dan memperkaya pengertian.

Tapi, tak bolehlah begitu dalam memahami kitab agama.

"Rantai Terlepas" dendangan allahyarham P.Ramlee mmengisahkan keseronokan menjadi bujang kembali....rantai yang ini melibatkan tanggungjawab je..

ikan emas October 21, 2010 at 8:51 PM  

angan biarkan rantai itu terlepas..

kelak kesal sepanjang usia

ahmad humairi October 22, 2010 at 4:07 AM  

ikan emas,

hanya anganan.....ohhh, indah sekali, tidak mengapa.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

TOP VISITOR

Statistik Pelawat Hari Ini

Try us on Wibiya!

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP