MUTIARA KATA HARI INI

Wednesday, September 1, 2010

SEGALANYA MUNGKIN

BERSEJARAH...Presiden Mesir, Hosni Mubarak, Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu, Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama, Presiden Palestin, Mahmoud Abbas dan Raja Jordan, Raja Abdullah II berjalan ke Bilik Timur bagi memberikan kenyataan bersama sebelum memulakan semula rundingan damai Palestin-Israel, di Rumah Putih, hari ini. - AFP

27 comments:

sahromnasrudin September 1, 2010 at 8:08 PM  

salam...akan wujudkah lagi sebuah terowong kedamaian setelah dibanjiri dengan debu-debu pengkhianatan dari sang Yahudi????

ahmad humairi September 1, 2010 at 8:36 PM  

w/salam sahrom,

mungkin dari segi gencatan senjata, tetapi tidak mungkin dalam 'peperangan' yang lainnya.

kakcik September 1, 2010 at 8:42 PM  

Semoga di bulan yang penuh Barakah ini.. segalanya menjadi elok dan molek..

ahmad humairi September 1, 2010 at 8:51 PM  

Kakcik,

yang elok kita molekkan dan yang molek kita murnikan...insyaAllah.

Rozali September 1, 2010 at 9:20 PM  

Salam 23 Ramadhan, Cikgu Humairi

kita lihat sirah Nabi Muhammad
membuat perjanjian dgn yahudi

Wassalam

Abd Razak September 1, 2010 at 9:24 PM  

Salam...

Sama-sama kita tunggu hasil dari perbincangan mereka...dan kita sama-sama tengok siapa yang melanggar perjanjian itu nanti...

ustaz eds September 1, 2010 at 9:40 PM  

salam cikgu myri
apa lagi yang kita boleh harapkan dari bangsa terlaknat yahudi dan proaksi2nya ini....
ayuh, umat Islam, kita bangun bersatu hulurkan apa yang terdaya membantu saudara seagama kita di Palestine...

ahmad humairi September 1, 2010 at 9:40 PM  

w/salam Rozali,

semoga derita rakyat pelestin berakhir..

ahmad humairi September 1, 2010 at 9:42 PM  

w/salam Abd Razak,

Yang suka melanggar peraturan.. tentu sahaja si yahudi laknat tu...

ahmad humairi September 1, 2010 at 9:43 PM  

w/salam ustaz,

Ayuh kita doakan kesejahteraan rak yat Palestin juga.

luahfikiran September 1, 2010 at 10:14 PM  

Salam,
Semoga pertemuan yang membawa kejayaan. Kita doakan, amin !

aliaazuan September 1, 2010 at 10:47 PM  

Salam cikgu.

Mari kita sama2 doa dan lakukan apa yg trdaya utk rkyt Palestin..smoga penderitaan mereka berakhir. insyaAllah.

err...ape bende yg dok ngekor cursor ana ni...oh, ucapan slmmat hri raya. Ingatkan apa...cantik la pulak. tp rimas sikit psl dia asyik ikut.

ahmad humairi September 1, 2010 at 11:07 PM  

w/salam LF,

Sama-sama kita tunggu dan lihat dan semoga memberi sinar kepada rakyat palestin.

ahmad humairi September 1, 2010 at 11:08 PM  

w/salam aa,

selamat kembali, moga harapan kita bersama dengan harapan rakyat palestin juga.

maiyah September 2, 2010 at 4:31 AM  

moga akan ada jln selesai..

Fakeh September 2, 2010 at 7:35 AM  

Cubalah google tajuk BANGSA MELAYU MENGIKUT ULAMA AHLU SUNNAH WAL JAMAAH, maka akan fahamlah kita tentang hakikat bangsa ini. Dan cubalah google pula tajuk-tajuk berikut agar kita kenal musuh dalam selimut yang mencari peluang dan ruang untuk mengkhianati bangsa ini, iaitu:-

(a) http://www.mediafire.com/?ne2dmyeinzo
(b) Jaringan Wahabbi Sdn Bhd
(c) Jom Kenali Dr Maza & Co
(d) Ahlul Bait Yang Dicerca
(e) Tok Ayah Zid Kedai Lalat
(f) Kuasa Tiang Kepada Cita-cita
(g) 40 Mutiara Hikmat Serambi Mekah

FAKEH KHALIFAH SAKA

ahmad humairi September 2, 2010 at 7:12 PM  

maiyah,

itulah yang perlu di cari.

ahmad humairi September 2, 2010 at 7:13 PM  

Fakeh,

musuh dalam selimut memang bahaya. Hindarinya.

DDrfauziah September 3, 2010 at 12:21 AM  

Aslmkm Cikgu.
Gambarnya hilang la!
Satu petanda?

ahmad humairi September 3, 2010 at 2:07 AM  

w/salam Kak G,

Gambarnya hilang bila linknya turut hilang. Kak G kena cepat sket lain kali sebab ada sesetengah paparan tu hanya untuk semasa sahaja.

Dah banyak ke buat kuih raya?

silbi abigail September 3, 2010 at 9:42 AM  
This comment has been removed by the author.
silbi abigail September 3, 2010 at 9:58 AM  

Entah bilalah rakyat Palestin dapat mengenggam kedamaian seperti kita? Kita yang sudah ada kedamaian, ada pula yang hendak menjahanamkan. Esok bila kita sudah kehilangan damai itu, kita pula akan saling menuding jari menyalahkan banyak pihak. Semakin parahlah jadinya.

penjejak maya September 3, 2010 at 10:45 AM  

salam,

rakyat palestin dah terlalu lama menderita di tanah air sendiri moga kedamaian akan diperoleh walaupun hakikatnya sikap dan kejujuran bangsa Yahudi itu memang sukar nak dipercayai..

Insan Marhaen September 3, 2010 at 7:30 PM  

Boleh harap ke? Dulu pun macam ni juga...

ahmad humairi September 3, 2010 at 7:45 PM  

silbi,

entah bila,
tapi yang pasti...esok masih ada.

ahmad humairi September 3, 2010 at 7:46 PM  

w/salam PM,

itulah hakikatnya,
kita sukar berunding dengan yahudi.

ahmad humairi September 3, 2010 at 7:47 PM  

IM,

harapan berbunga, tapi bunga kembang tak jadi.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP