MUTIARA KATA HARI INI

Sunday, September 19, 2010

RUMAH TERBUKA


Aku mendapat petanda yang bahawa seekor naga sesat akan singgah di taman lamanku. Bukan taman larangan. Aku besedia dengan rumah terbuka. Aku bersedia dengan senjata.

Rumah terbuka, jika sekiranya naga datang bawa rahmat serta buah tangan dari angkasa.

Senjata, andai naga bertukar menjadi garuda ganas melibaskan sayap berapi yang membakar taman.

Semuanya tidak dijangka.

Rumah terbukaku. Siapa-siapa jua boleh datang. Tiada tarikh tutup. Cuma aku sahaja yang bimbang.

25 comments:

ahmad humairi September 19, 2010 at 8:40 PM  

Kakcik,

nak datangke weh?
berkabo kat sini jelah ye Kakcik...kang beduyun-duyun plak sorat peminat berbedak talkum wangi lagi...

sahromnasrudin September 19, 2010 at 8:42 PM  

salam cikgu..ape hidangan istimewa?? kambing gurun panggang ke? huhuhuhuh

ahmad humairi September 19, 2010 at 8:47 PM  

w/salam sahrom,

mampukah aku adakan hidangan istimewa???

Abd Razak September 19, 2010 at 9:07 PM  

Salam...

Terima kasih atas undangan...tapi tak boleh hadir sebab terlalu jauh..

ahmad humairi September 19, 2010 at 9:13 PM  

w/salam Abd Razak,

Sebenarnya tidaklah terlalu jauh kerana kita dapat memandang langit, bulan dan matahari yang sama...

ustaz eds September 19, 2010 at 11:27 PM  

salam cikgu myri

jangan lah bimbang kerana kami datang nak duit raya je...tak nak makan....hehehehehe

aliaazuan September 20, 2010 at 12:15 AM  

Salam..

Jangan la kluarkn senjata cikgu...nanti kami yang bimbang!

ahmad humairi September 20, 2010 at 12:53 AM  

w/salam ustaz,

kalo ustaz & famili datang, saya tak bimbang...dwet raya yang 'cop' sampulnya ada yang RM100, RM50, RM10 dan RM5...ustaz boleh pilih sendiri mana satu yang berkenan di hati....hehe.

ahmad humairi September 20, 2010 at 12:56 AM  

w/salam aa,

.....cuma beringat sahaja...jangan bimbang, datangla..bawa anak buah sekali.

al-lavendari September 20, 2010 at 6:16 AM  

terima kasih atas undangan terbuka untuk hadir rumah terbuka cikgu .. entahlah.. kalau ada jodoh nanti bertemulah tu.

Temuk September 20, 2010 at 8:55 AM  

Cikgu Humairi
Niat baik, respon pun tentu le baik juge. Anggap le gang alam maye ni semuenye dah sampei, dah teghime duit raye, dah makan kenyang, dan dah balik ke ghomah deme masing-masing.

Selamat raye pose 6 pulak. Salam bahagie.

penjejak maya September 20, 2010 at 9:01 AM  

salam,

rumah terbuka di rumah rahim,
rumah terbuka mengerat siratulrahim..

p/s: bukak pakai mozilla baru leh komen kat sini kalo goggle chrome langsung tak leh komen..

DDrfauziah September 20, 2010 at 9:21 AM  

Aslmkm.
:) Kak G tak buat rumah terbuka khusus utk Raya ... sbb ari lain pun karang ada juger datang!
Jadi biar jer terbuka memanjang!
Kalau ke ghumoh Cikgu tu, rasernya ada le rendang Tok & rendang Perak.

yangbaik September 20, 2010 at 6:58 PM  

wah... bila bila ?... adakah sepanjang syawal?....

penjejak maya September 20, 2010 at 9:36 PM  

salam,

untuk menangani malware cekgu mungkin boleh membaca di .. http://greenboc.blogspot.com/2010/09/penting-malware-panduan-membuang.html?showComment=1285032171177

ahmad humairi September 21, 2010 at 1:12 AM  

AL,

takkan lari gunung dikejar....
hilang kabus nampaklah ia...

ahmad humairi September 21, 2010 at 1:17 AM  

Abang Temuk,

Boleh kenyang ke bertandang kat maya ni....xpe...xpe...asalkan bahagie...

Ceria selalu!

ahmad humairi September 21, 2010 at 1:19 AM  

w/salam PM,

terima kasih berusaha bertandang ke rumah terbuka teman....dan terima kasih juga atas infonya....kalau dibuang posting berkenaan agaknya tengkorak tu boleh ilang tak??

ahmad humairi September 21, 2010 at 1:24 AM  

w/salam Kak G,

...ada....ada marilaa..

maiyah September 21, 2010 at 6:52 AM  

mana alamat nyer hehe :)

GaDis CoMeL September 21, 2010 at 7:05 PM  

nak datang jugak!

nak datang jugak!

nak makan!

nak makan!

ahmad humairi September 21, 2010 at 9:21 PM  

maiyah,

ko datang je kat kampong gajah perak...pastu jumpe sape-sape tanyeje umah saya kat Taman Murni...gerenti boleh sampai.

ahmad humairi September 21, 2010 at 9:23 PM  

gadis comel,

janganlaa sampai hentak-hentak kaki lak, aku bukan bagi makan je...minum sekali...

...bukan sekali laaa...leh ulang-ulang lagi...terima kasih sudi datang.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP