MUTIARA KATA HARI INI

Friday, September 3, 2010

Malam Tujuh Likur


Apalah guna pasang pelita,
Kalau tidak dengan sumbunya,
Apalah guna lailatul qadar dicita,
Kalau tidak dengan sungguhnya.

20 comments:

aliaazuan September 3, 2010 at 9:49 PM  

Salam cikgu.

Betuuuul...sgt stuju..tggl bbrpa hari je lg ckgu. Moga smngat & pengorbanan terus meningkat.

Dr.Araz September 3, 2010 at 9:49 PM  

Selamat Hari Raya dan semoga bertemu dengan malam yang dicari...

Abd Razak September 3, 2010 at 10:39 PM  

Salam cikgu...

Kalau tak dipecah ruyongnya
Takkan dapat sagunya...

Kalau tidurnya lebih pada malamnya..
Manakan dapat keampunanannya..

penjejak maya September 3, 2010 at 10:47 PM  

salam,

semoga kita dapat manfaatkan peluang yang masih ada ini..

pasang pelita tu senang nak cucuh bunga api nanti hehe..

luahfikiran September 3, 2010 at 10:59 PM  

Salam,
Satu malam bersamaan 1,000 malam ! Itulah ganjaran dan kemurahan Allah swt terhadap umatNya. Kita berusaha dan terus berusaha.

ahmad humairi September 3, 2010 at 11:08 PM  

w/salam aa,

Baik-baik pasang pelita,
Pasang pelita tepi jeraya
Baik-baik berpandang mata,
Memandang mata mem buat doas.

....terus memburu malam kenikmatan 1,000 bulan.

ahmad humairi September 3, 2010 at 11:11 PM  

Dr. Araz,

Apa guna pelita minyak,
Sumbu kain berjurai-jurai,
Apa guna harta yang banyak,
Kalau teringin maksud tak sampai.

...selamat hari raya, maaf zahir dan batin dan maaf atas segala-galanya.

ahmad humairi September 3, 2010 at 11:21 PM  

w/salam Abd Razak,

Orang menumbuk di atas lambur,
Kalau gelap pasang pelita,
Mata mengantuk rasa nak tidur,
Dalam tidur macam berjaga.

.....tetap memohon keampunan atas dosa-dosa dari Allah.

ahmad humairi September 3, 2010 at 11:28 PM  

w/salam PM,

Pasang sumbu pelita api,
Pelita api pelita lilin,
Baik bermain bunga api,
Terpercik bunganya terbakar kain.

Hati-hati bila main bunga api.

ahmad humairi September 3, 2010 at 11:31 PM  

w/salam LF,

Tutung dia tutung pelita,
Pakai menyuluh si gagang sirih,
Berperanglah datang dengan dewa,
Hendak merebut intan terpilih.

.....usaha tangga nkejayaan.

Rozali September 3, 2010 at 11:36 PM  

Salam 25 Ramadhan, Cikgu Humairi

moga Allah memberi kesihatan yg sebaik mukin, untuk merebut Al Qadar

Wassalam

ahmad humairi September 4, 2010 at 1:07 AM  

salam kembali Rozali,

InsyaAllah, kesihatan yang dicari kan terjelma, Al Qadr yang dicari kan tersua.

Insan Marhaen September 4, 2010 at 3:13 AM  

macam mana nak berlailatulqadar kalau dah letih dengan 7 likur...

maiyah September 4, 2010 at 7:09 AM  

InsyaAllah.. kekalkan cita biar selepas ini..

slmt hr rya.. maaf zahir batin

sahromnasrudin September 4, 2010 at 7:44 AM  

salam..

ustaz pernah berkata..
mahu dapat lailatul qadar...
bukan beribadat bermula 10 mlm ganjil sahaja..
kena dari awal Ramadhan bermula..

ustaz eds September 4, 2010 at 8:32 AM  

salam cikgu myri
lailatulqadar impian semua, namun tak semua akan mendapatkanya....hanya hamba yang beriman dan berusaha sahaja menjadi insan terpileh menikmatinya....moga kita termasuk golongan itu...InsyaAllah...
Selamat Hari Raya maaf zahir dan batin buat cikgu sekeluarga......

ahmad humairi September 4, 2010 at 5:58 PM  

IM,

Bila letih, badan sakit, saraf lemah - otomatik memalaskan aktiviti. Hanya orang yang sabar serta kuat imannya tak mempedulikan semua itu..

ahmad humairi September 4, 2010 at 5:59 PM  

InsyaAllah Maiyah,

Bisa diatur.

Selamat Berlebaran. Minal Aidi Wal Faizin.

ahmad humairi September 4, 2010 at 6:00 PM  

w/salam sahrom,

Itu jugalah yang saya dengar.

ahmad humairi September 4, 2010 at 6:02 PM  

Terima kasih ustaz,

Selamat Hari Raya buat anda sekeluarga juga. Jangan main merocon, jangan main meroyam, nanti polih datang tangkap!

Maaf zahir batin.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP