MUTIARA KATA HARI INI

Tuesday, January 19, 2010

SANTAI HARIMAU

Dalam sebuah kelas, cikgu sedang menjalankan pengajaran dan pembelajaran sains yang bertajuk nama-nama haiwan. Agak mudah kerana ramai murid berjaya menyenaraikan nama-nama haiwan yang mereka kenal.

kucing, singa, harimau, gajah, semut, burung....dan banyak lagi yang mereka sebut.

Seorang murid India yang sudah berjaya menyenaraikan beberapa nama binatang bangun lagi dan menyebut satu lagi nama binatang.

"Cikgu...ada lagi satu nama binatang cikgu, saya ada dengar..."

"Ok, apa nama binatang itu?

"Hari-hari-mau cikgu"

"Hari-hari-mau????" hairan cikgu mendengarnya. "Macam mana kamu tahu yang itu adalah nama binatang?", tanya cikgu.

"Saya ada dengar cikgu, emak saya cakap dalam bilik........binatang!!!...., hari-hari-mau...
aaa..itu binatangla cikgu..!!!"

Oh! binatang tu rupanya..cikgu senyum...murid melopong..

20 comments:

yangbaik January 19, 2010 at 5:46 PM  

hehehe... nak tulis apa?

sahromnasrudin January 19, 2010 at 6:38 PM  

itula bahananya klu mak bapak gaduh dalam bilik, anak2 diperdengarkan dengan ayat2 yang tak manis nie..minda anak mudah tertanam dengan perilaku dan perkataan mak bapa dia..so, sbg mak bapak, kne lebih berhati2 jika ingin berkonflik

ahmad humairi January 19, 2010 at 6:46 PM  

yang baik,
..tu dah tulis tu...

ahmad humairi January 19, 2010 at 6:49 PM  

sahromnasrudin,
buat malam, pandang-pandang..
buat siang, dengar-dengar..
kan dah didengar anak...

kakcikseroja January 19, 2010 at 6:55 PM  

tumpang gelak jap...hehehe..

mak bapak pun tak agak2 kalau nak keluarkan perkataan2 begitu sampai didengar oleh anak2..

ahmad humairi January 19, 2010 at 7:35 PM  

kakcik,
anak makin keliru..
sbb cikgu pun x bagi jawapan.

CikguYiee January 20, 2010 at 3:54 AM  

tompang gelak jap..hehehe

ustaz eds January 20, 2010 at 6:21 AM  

salam cikgu...
binatang tu cukup merbahaya tu... sebab dia hidup dalam bilikk...kah kah kah..

cikgu, bukan sengaja tukar rumah tu...dok test sebab yang komen tu tetap camtu gak..dah pening kepala saya cikgu..Tajuk artikel pun dah jadi kecil...2-3 hari keje test ja...hari-hari mau

Temuk January 20, 2010 at 8:53 AM  

Salam Cikgu Humairi
That's a good one! Saya spesis suka senyum tapi tak berapa banyak ketawa. Tapi bila baca "hari-hari mau", saya terpaksa ketawa!

ahmad humairi January 20, 2010 at 5:26 PM  

memang bahaya ustaz,
siangke malamke...dia bukannya kira sangat....

ahmad humairi January 20, 2010 at 5:34 PM  

salam kembali,

You'are welcome Temuk.
Laughter is the best medicine.
Thank you for the comment.

zaradgreat January 22, 2010 at 12:28 AM  

hooohohho
garangnye mak dia.
nak gado pun senyap2 ler.
hohohohohoho

ahmad humairi January 22, 2010 at 4:55 AM  

zaradgreat,

itulah penangan hariharaimau..

kiki lala January 22, 2010 at 8:45 PM  

binatang yang baru jer
ditemui...hahaha...

ahmad humairi January 23, 2010 at 4:05 AM  

xpe kiki lala,
dia nie spesis baik punya...

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP