MUTIARA KATA HARI INI

Sunday, January 24, 2010

GAMBAR BARANGAN RASULULLAH SAW

Berikut beberapa keping gambar Barangan Rasulullah yang saya terima daripada John Ryzall melalui e-mel dalam minggu ini untuk dikongsi bersama....

nikmatinya..


Subhanallah, kita beruntung dapat menatap gambar barangan Rasulullah SAW. Foto-foto ini kebanyakan adalah koleksi yang tersimpan dari berbagai tempat di beberapa negara: Muzium Topkapy di Istambul Turki, Jordania, Iraq dan negara-negara Timur Tengah lainnya. Selamat merasakan kelazatan menatap peninggalan- peninggalan ini. Semoga kerinduan kita semakin memuncak kepada Nabi Muhammad S.A.W, Kekasih Allah.Insya- allah.


Surat Nabi SAW kepada Raja Nijashi, Raja Habsyah


Sandal Rasulullah




Sebahagian Baju Gamis Rasulullah yang telah robek



Baju Gamis Rasulullah

Terdapat 66 keping kesemuanya...jika ada kelapangan waktu...saya poskan lagi untuk tatapan anda...insyaAllah.

17 comments:

insan pendidik January 24, 2010 at 1:12 AM  

salam,

Alhamdulillah moga menanamkan lg kecintaan kita kepada baginda Rasulullah SAW.

Idalara January 24, 2010 at 1:22 AM  

salam...
terimaksih kerana share..bukan mudah nak lihat barangan Baginda Rasulullah SAW

Maiyah January 24, 2010 at 2:17 AM  

subhanallah.. kalo le saya dpt simpan.. makasih pic ni

ahmad humairi January 24, 2010 at 2:23 AM  

Sallallahu Alaihiwasallam...
mudah-mudahan kecintaan kita kepada Nabi Muhammad bertambah mendalam..insyaAllah.

ahmad humairi January 24, 2010 at 2:25 AM  

Idalara,
lihatlah...dan berselawatlah selalu keatasnya...insyaAllah ketemu Rasulullah dalam mimpi...

ahmad humairi January 24, 2010 at 2:27 AM  

maiyah,
simpan gambar-gambar ni...kalo nak saya publishkan yang lain atau saya antar kat maiyah melalui emel...

Rashid January 24, 2010 at 3:21 AM  

Subhanallah..

Suka teramat bila melihatnya..

Boleh dijadikan ABM ni.. utk pelajar .. moga makin rindu ..

ustaz eds January 24, 2010 at 3:21 AM  

lihat gambar barangan Rasulullah sahaja pun sudah membuat kita terasa dekat sangat dengan Rasulullah. Moga bertambah kasih sayang kita kepada kekasih Allah ini...

CikguYiee January 24, 2010 at 4:49 AM  

MasyaAllah.leh kongsi?nak tgk sumer 66 kpg gambar.lau leh e-mailkan kpd saya
>> cikguyiee@gmail.com
sharing is caring.heheh

ahmad humairi January 24, 2010 at 5:31 AM  

Rashid,
insyaAllah...ianya sebagai pengubat rindu kita kepada Nabi Muhammad SAW..

ahmad humairi January 24, 2010 at 5:32 AM  

ustaz eds,

mudah-mudahan...begitulah hendaknya..

ahmad humairi January 24, 2010 at 5:34 AM  

betul cikgu yiee,
sharing is caring. tiada masalah. nanti saya hantarkan sekali satu group penerima. sape-sape nak leh berikan alamat emel mereka..

ustaz eds January 24, 2010 at 7:44 PM  

salam cikgu...saya nak jugaklah...ini alamat emel saya

kubang_badak@yahoo.com.my

terima kasih banyak..

ahmad humairi January 24, 2010 at 7:52 PM  

orait ustaz,
...saya tunggu sampai khamis ni kot ada lagi yang berhajat.

sahromnasrudin January 24, 2010 at 10:38 PM  

subhanallah..trime kasih cikgu atas info diberikan..sesungguhnya Rasulullah SAW amat dekat dihati kita..baginda adalah contoh tauladan terbaik untuk diikuti..

pecinta_Islam January 26, 2010 at 11:11 AM  

paling tersentuh bila melihat hasil tulisan tangan rasulullah..sayu je hati ni..sedih akan pemergian baginda.barang2 peninggalan ini menguatkan lagi ingatan kita kpd baginda

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP