MUTIARA KATA HARI INI

Wednesday, May 19, 2010

SEKETIKA CUMA


seketika celik
seketika pejam
dada masih berolak
hampir memenuh hayat
yang kering dilembabkan cairan jernih
lembab berhabuk disisip beku ke hujung
agar dapat terus memandang
memandang ke belakang serta ke hadapan
celik tak memandang
pejam dipenuhi ilham
mampukah terus berdiam

14 comments:

penjejak maya May 19, 2010 at 9:30 PM  

salam,

pejam celik sesaat masa berlalu..

sahromnasrudin May 19, 2010 at 11:55 PM  

sungguh tinggi makna puisi..tak dpt dijengkal oleh sembarangan org termasuk saya..ayat cikgu sungguh mengesani..syabas...

maiyah May 20, 2010 at 2:07 AM  

yg pasti akan terus celik..

yangbaik May 20, 2010 at 5:33 PM  

halus sungguh yang tersirat
mata pejam mahu terlena
lelap seketika biar jaga segar mata
sihat badan
teruskan usaha
perghhh...

ahmad humairi May 20, 2010 at 5:36 PM  

penjejak maya,

pejam celik...2010 terus berlalu...dah masuk ke bulan jun plak....singkatnya!!!

ahmad humairi May 20, 2010 at 5:40 PM  

sahrom,

tak tinggi mana..
biarkan ianya di tafsirkan sesiapa sahaja kerana lebih ramai yang mentafsirkannya, lebih panjang cerita, pasti menyeronokkan.....sajeje teringat terus tulis tuk mengisi masa.

ahmad humairi May 20, 2010 at 5:41 PM  

maiyah,

insyaAllah kan berterusan....terus celik dan terus berblog..

ahmad humairi May 20, 2010 at 5:47 PM  

yang baik,

pejam,
tapi x lena,
celik...lena pula,
segar selepas tersedar,
segar dek setitik embun....burrrp!

alhamdulillah

zue May 20, 2010 at 8:46 PM  

ingin mencari jalan keluar...mcm didlm ketakutan.

ahmad humairi May 20, 2010 at 11:44 PM  

zue,

tafsiran yang menarik...
ermmm..nampak tangan nak keluar dari mata tu yea....

Frodo Baggins May 21, 2010 at 2:28 AM  

celik tak memandang
pejam dipenuhi ilham ...


phewww terbaikk arrr.


>>___<<

ahmad humairi May 21, 2010 at 5:24 AM  

isyyyhh..Frodo Baggins,

besa jer....anda lagi hebat...62 000 komen kat entri perempuan melayu itu...fuyoo hebat toi!!! terkezut aku seketika.

DDrfauziah May 21, 2010 at 8:06 AM  

Aslmkm Cikgu.
TQ 4 following.
Byk guru amat puitis & berseni kerana jiwa pendidik tulus amat mulus ... ya kan?

ahmad humairi May 21, 2010 at 7:46 PM  

Kak G,
(Dr Fauziah?)

Ya udah (macam dialog sinetron tu),
terima kasih. Moga persahabatan yang dijalin kan berterusan ke akhir hayat.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP