MUTIARA KATA HARI INI

Monday, August 17, 2009

SALAM MERDEKA


Berceritalah sejarah
Tentang negara kita Malaysia

31 Ogos Malaysia merdeka

Ogos di Sogo

Tempik sorak merdeka...

Merdekakan ISA


OGOS dan SOGO

Ke depan jadi Ogos

Undur jadi Sogo

Dua kisah perhimpunan...


Melangkah ke depan
O..G..O..S..
Negara merangkak membangun

Undur ke belakang

S..O..G..O..

Di situ perhimpunan haram


Undur ke hadapan, maju ke belakang

Dunia berpusing-pusing

Back to the future

(salam merdeka buat semua..)

7 comments:

Admin August 17, 2009 at 7:34 PM  

Salam...saya pinjam puisi ini cikgu!

ahmad humairi August 17, 2009 at 7:41 PM  

Terima kasih Des, saya hargainya..

CIKGU NAMAN August 18, 2009 at 2:39 AM  

wah..wah..wah...hebatnya nukilan ni..

saharul August 18, 2009 at 5:47 AM  

Selamat merdeka cikgu....nanti boleh deklamasikan sajak tu masa majlis sambutan nanti kat sekolah...ke gone?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

TOP VISITOR

Statistik Pelawat Hari Ini

Try us on Wibiya!

Blog Archive

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP