MUTIARA KATA HARI INI

Saturday, August 29, 2009

ERTI MERDEKA SEKEPING SETEM


Setem itu kata
31 Ogos 1958 Malaya merdeka
Aah.. baru menuai hasil tanaman jagung setahun
Aku meraikannya
Di dunia bukan seperti ini

Merdeka! Bebas!! Lepas!!!
Sepinya sebuah gema laung
Sunyinya sebuah tempikan sorak
Tanpa ledakan senjata
Tiada cemar kimia
Namun masih basah dengan hanyir darah

Merdekalah kita di cuti ini
Murid dibebaskan
Guru pun lepas
Ibu dan ayah terasa ringan

Merdekakan itu semua
Bila cuti berakhir

4 comments:

Maiyah August 29, 2009 at 10:29 AM  

salam merdeka.. kibarkan jalur gemilang semoga ceria

ahmad humairi August 29, 2009 at 8:42 PM  

salam merdeka jua buat anda semua..maiyah, n@m@n & cookie devine.
Terima kasih atas kunjungan. Cerita merdeka takkan berakhir selepas 31 Ogos...

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

TOP VISITOR

Statistik Pelawat Hari Ini

Try us on Wibiya!

Blog Archive

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP