MUTIARA KATA HARI INI

Tuesday, July 14, 2009

MY STORY


Personal Stories Beyond The Call Of Daily Life

Waktu itu aku tak ingat tahun yang tepat. Yang aku ingat aku ke bendang kampung mak saudara aku di Parit 9 kat Sungai manik, naik bas tambang dengan mak bapak yang berulang alik tripnya dari Ipoh ke Telok Anson. Sekarang dah tak ada trip tu lagi sebab semua orang dah ada kereta ataupun at least motosikal. Telok Anson pun kini dah tukar namanya kepada Teluk Intan. Ingat tak Menara Condong tu. Masa tu aku dah naik ke tingkat atas menara tersebut. Meriahnya jualan di situ..tapi masa tu menara tersebut masih tegak straight!

Hari itu ada kenduri kat rumah Ayah Uda aku. Sibukle kenduri kendara. Kat tepi ban aku memancut...dan ditegur oleh Wan Siah...O Meri!!...buat apa??, dengan nada yang berlagu. Selamba aku jawab...buat kencing.... Haa..pastu jadi modal demele sekarang menyakat aku.

Aku pergile tolong kumpulan tu mengopek kerang... bukannya banyak dikopek...tapi banyak yang masuk ke mulut aku. Hish...Meri tengok tu....banyak taik kat kerang tuh...itu yang kamu lantak????, larang mereka. Sejak itu aku tak makan kerang lagi...

Ayah Uda nak pegi Telok Anson. Aku menggatal nak ikut. Ayah Uda pun layan ... Aku bertenggek di palang basikal tua nya dan di belakang sepupu aku ikut duduk kat lenteng.

To be continued......

2 comments:

Anuar Puteh Harun July 14, 2009 at 9:21 PM  

Kalau makan kerang tu...jangan lupe keluarkan cike(ketam kecil dlm isi kerang) nanti kasit perut.

ahmad humairi July 15, 2009 at 3:32 AM  

Itule yang aku heran nuar..mase jumpe ketam kecik dulutu deme kata camtu...buang, jangan makan nanti sakit perut. Akupun buang le dengan isik-isiknye sekali..Deme plak senang-senangje makan...aku yang tak paham mase tuh!!

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP