MUTIARA KATA HARI INI

Thursday, July 30, 2009

GENRE DARI PANGKOR




Khas buat Cikgu Mat Daud bin Dahari, Sek De La Salle

mengantuk
lalu muka kulekapkan ke meja
di majlis wacana ini, bagai tiada apa
di kamar yang selesa di mata
tidak serupa selesanya di minda
kerana setiap jam dilalui sampai ke pagi
aku terjaga
teringat orang di sayang tiada di sisi

mesej masuk mengejutkan aku
tit-tit...bzzzz... dalam mood gegar
penceramah terus berkata-kata tanpa mempedulikan
nada-nada dering berserakan

jari jemariku pantas menari, molompat papan kekunci
mesej datang dan pergi
aku tak ngantuk lagi
tit-tit...bzzzz... bergegar berselang-seli
ilmu dicari lari
hilang ditelusuri detik, nada dan melodi...

0 comments:

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP