MUTIARA KATA HARI INI

Wednesday, August 3, 2011

antonim

OGOS


antonimnya SOGO


sinonim dengan perhimpunan


perhimpunan MERDEKA


perhimpunan warna kuning


merah berdarah kembali.

34 comments:

Mommy Fara August 3, 2011 at 9:38 PM  

Randau perkataan menjadi sebuah ayat yg hebat. Wow!

Minta izin pinjam nama Amin ya?

Terima kasih!

ahmad humairi August 3, 2011 at 9:52 PM  

Mommy Fara,

Dunia hanya pinjaman....saya hanya meminjam.

Jom pinjam meminjam....

Kakzakie August 3, 2011 at 10:53 PM  

Salam antonimnya malas...
sinonimnya malas sahur, malas puasa
tangkapan sana sini tak bermakna
rokib-atid tidak pernah leka

fuad ansari August 3, 2011 at 11:17 PM  

ada baiknya perhimpunan itu warnanya merah..
agar merah berdarah tidak kelihatan.. (",)

zue August 3, 2011 at 11:31 PM  

bestnya klu dpt gi SOGO..lepas tu jln terus ke Jalan Tuanku Abdul Rahman.

ummu August 3, 2011 at 11:52 PM  

salam cikgu mairi
setuju dgn kak zue
dah lama x gi SOGO
Oh Ogos, kau datang lagi
ops SOGO lama dah tak datang

saya ada tag cikgu
salam ramadhan mubarak

Rozali August 4, 2011 at 12:19 AM  

Assalamualaikum Humairi

sogo jadi popular disebabkan warna kuning dan merah...

SELAMAT BERPUASA

Wassalam

sahromnasrudin August 4, 2011 at 12:29 AM  

assalamualaikum cikgu...

ujung bulan nie dapat cuti serentak...

harap ada wang ihsan serentak la..

selangor dh bagi..tunggu federal plak huhuhuhhuhh

Abd Razak August 4, 2011 at 3:10 AM  

Assalamualaikum cikgu...

Moga Allah kurniakan kesihatan yang baik buat cikgu dalam menjalani ibadah puasa...

Hujung bulan ni pasti SOGO jadi tumpuan bagi mereka yang nak berbeli belah buat menyambut Hari Raya..

Amy Syaquena August 4, 2011 at 3:48 AM  

lame dah x pergi sogo dekat 3 tahun juga la sejak menetap di kelantan nie..

ahmad humairi August 4, 2011 at 4:28 AM  

orlando,

Tujukannya aje buat semua pengunjung.

ahmad humairi August 4, 2011 at 4:29 AM  

Kakzakie,

Antonim dan sininim yang seiring sejalan....

yangbaik August 4, 2011 at 8:49 AM  

merah, putih, biru dan kuning
warna.... bendera kita, kibarkan jalur gemilang...sudahkah anda... hehehe

Selamat berpuasa Cikgu dan selamat bertugas di tempat baru... sori lah baru jer singgah...

ahmad humairi August 4, 2011 at 4:55 PM  

fuad ansari,

merah berdarah kembali.....nostalgia silam tergambar kini.

ahmad humairi August 4, 2011 at 4:57 PM  

zue,

Best, dapat beli belah....nak raya ni......jangan lupa pada yang tiada..

Selamat menyambut lebaran yang bakal tiba,maaf zahir dan batin.

ahmad humairi August 4, 2011 at 5:03 PM  

w/salam ummu,

OGOS, SOGO...
datang dan pergi,
O.o.o....GO.....sO....GO,

la...la...laaa..
gembira datang dan pergi.


..tag pulak dah...kat mane yek saya dah cari tak jumpa.....nanti saya tengok lagi.

Selamat menjalani ibadah puasa buat ummu...selamat hari raya, maaf zahir dan batin.

ahmad humairi August 4, 2011 at 5:05 PM  

w/salam Rozali,

So, let go sogo,
beli and belah,

Happy Ramadan al mubarak.

ahmad humairi August 4, 2011 at 5:08 PM  

w/salam sahrom,

wow,
Boleh beno nyoping kat sogo...
lebat nampaknya.

Saya kat sini tengan nunggu buah yang belum gugur itu...

ahmad humairi August 4, 2011 at 5:11 PM  

w/salam Abd Razak,

Saya tak pegi sogolah gamaknya, jauh. Mungkin shopping kat SAKAN je...kat kampong gajah ini ade cawangannya.

Selamat berpuasa dan menyambut lebaran mendatang....maaf zahir dan batin.

ahmad humairi August 4, 2011 at 5:13 PM  

Amy Syaquena,

Tak sama Amy...bila nyopping sogo...rasa go, go, and go je...tokleh gostan plak...hehe

ahmad humairi August 4, 2011 at 5:15 PM  

YB,

Tidaklah mengapa...
YB kan selalu melawat kawasan YB...
mana boleh 'anak tirikan' kawan YB sendiri....

Selamat berpuasa...dan raya juga, maaf zahir dan batin.

Admin P@P August 4, 2011 at 6:55 PM  

Assalamualaikum.
Marilah berhimpun beramai-ramai di masjid-masjid menunaikan sunat tarawikh berjamaah. Hanya terdapat dalam bulan Ramadhan. Dan sekali lagi pada tahun ini ia seiring dengan SOGO.

Selamat berpuasa.

TQ

ahmad humairi August 4, 2011 at 8:03 PM  

/salam admin P&P,

So...go to masjidlah...sogo sogo jugak!

Selamat berpuasa.

Cikgu Sue [CS] August 5, 2011 at 5:25 PM  

lama xsinggah sini...
apatah lagi sogo...

RAMADHAN KAREEM cikgu!

hanez August 6, 2011 at 7:08 AM  

salam, ogos sinonim bulan kelahiran sy juga..

sonata anak kancil August 6, 2011 at 7:44 AM  

salam - selamat menjalani ibadah puasa...semoga kita dikurniakan Allah swt kesihatan yang sihat untuk melakukan ibadah ni

aby August 6, 2011 at 4:41 PM  

salam,
Habibah antonimnya Habibah ..
kot depan, belakang pun boleh ...

meh kita berhimpun ramai ramai,
berhibur dimalam hari,
lps terawih,
berhibur utk mendapatkan cahaya ..
cahaya alam kubur ...

sama2 kita berhibur dengan membaca dan mendengar bacaan ayat2 quran ... berkumpul dan bertadarus dengan rakan2 yg sama2 meminati alquran ....

sayangsayangibu August 6, 2011 at 6:39 PM  

sya dah lama tak ke sogo

rasanya sejak dah kawen kot? huhuhu..lamanya dekat 12 tahun.

ahmad humairi August 7, 2011 at 3:57 AM  

CS,

Singgah ziarah ramadan,
moga beroleh keberkatan....selamat menjalani ibadah puasa buat CS sekeluarga.

ahmad humairi August 7, 2011 at 3:58 AM  

hanez,

anak merdekalah kiranya te?...selamat ulang tahun kelahiran buat anda...dah kibarkan jalur gemilang???

ahmad humairi August 7, 2011 at 3:58 AM  

sonata,

selamat buat anda juga.

ahmad humairi August 7, 2011 at 4:02 AM  

w/salam aby,

Moga terhibur mencari laila...

di gelita malam atau dibenderang siang...kerana ada siang di sebalik gelap malam.

ahmad humairi August 7, 2011 at 4:03 AM  

sayang-sayang ibu,

Ok jugaklatu....daripada xpenah....

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP