MUTIARA KATA HARI INI

Wednesday, August 10, 2011

Bunyian


pap


papp


papppp


masih ingat bunyi main tepuk tangan sama Amin lepas terawih.


pom, pomm, pommm...


....bunyi mercun.






34 comments:

luahfikiran August 10, 2011 at 9:21 PM  

SALAM,
BERHATI, JANGAN PULAK TERKENA MERCUN

sahromnasrudin August 10, 2011 at 9:22 PM  

assalamualaikum cikgu...

kad tue utk kami ke?? pandai la cikgu buat...nampak natural la...selamat menyambut kemerdekaan ya, cikgu..

ahmad humairi August 10, 2011 at 9:28 PM  

w/salam LF,

Xkan terkena sebab saya hanya dengar bunyi....dikejauhan....insyaAllah.

ahmad humairi August 10, 2011 at 9:32 PM  

w/salam sahrom,

Ya.


untuk sahrom dan semua pengunjung.


Salam merdeka dan selamat hari raya. Kalau tersesat kat kampong gajah...tanya-tanyakanlah rumah Cikgu Humairi....sudi-sudikanlah.

Kakzakie August 10, 2011 at 9:35 PM  

Semoga kita sempat meraikan dua kemerdekaan selepas ramadhan (Hari Raya & National Day)cikgu....

ahmad humairi August 10, 2011 at 9:43 PM  

Kakzakie,

Hari merdeka,
syaitan turut merdeka semula.

Selamat merdekaraya buat kak zakie sekeluarga.

Mommy Fara August 10, 2011 at 9:46 PM  

Negara kita sudah lama merdeka dari penjajah....dan kini dijajah semula oleh penjajah yang tak nampak mata kasar. Sedihnya, pejuang seperti yg terdahulu sudah tiada!

Merdeka Malaysia!

Acik August 10, 2011 at 10:01 PM  

yah, tahun ini double celebration, kan! :)

zue August 11, 2011 at 1:41 AM  

selamat merdeka dan selamat main mercun jgn smpai putus jari.

sayangsayangibu August 11, 2011 at 2:55 AM  

setakat ni di sini belum ada pesta mercun lagi

Ann Huda (Ate) August 11, 2011 at 3:04 PM  

Satu kampung Gajah tahu di mana rumah cikgu?

Merdeka sudah lama selamat, Raya tahun ni belum selamat lagi. Moga Ramadhan kita 'selamat' dan berkah.

Selamat meneruskan amal di sisa 17 hari Ramadhan buat Cikgu dan keluarga.

ahmad humairi August 11, 2011 at 8:00 PM  

Mommy Fara,

Negara kita sudah 54 tahun merdeka, namun kini fikiran kita di jajah pula....haiiiihhh.

ahmad humairi August 11, 2011 at 8:03 PM  

Acik,

Yeahhh,
double,
dont make it trouble!

ahmad humairi August 11, 2011 at 8:05 PM  

zue,

main dengan berhati-hati,
insyaAllah risiko putus jari boleh ditiadakan.

ahmad humairi August 11, 2011 at 8:06 PM  

sayang-sayang ibu,

dah bedentum dentam dah kat sana sini...polih wat dono jek!

ahmad humairi August 11, 2011 at 8:08 PM  

Ate,

Mustahil gitu, tapi kalau diusahakan pasti berjumpa, insyaAllah.

Moga selamat semuanya.

DDrfauziah August 12, 2011 at 10:00 AM  

Aslmkm Cikgu.
Teringat masa di kampung & juga di Alor Staq sana ... polih buleh ikut join lagi! :)
Selamat meneruskan semua ibadah terbaik sedaya boleh ya.
Semoga mendapat barakah terbaik. Amin.

shameel Iskandar August 12, 2011 at 11:43 PM  

Selamat yara merdeka cikgu. kongsi raya tahun ni(raya dan merdeka).

Tiap2 tahun org kita kudung sbb main mercun. yg buta pun ada. tapi bangsa lain tak pulak jadi mangsa 'keganasan' mercun.

Abd Razak August 14, 2011 at 7:28 PM  

Assalamualaikum...

Moga cikgu sihat hendaknya..

Nampak gayanya bercuti panjang kita tahun ni beraya dan menyambut merdeka sekali..apa pun hati-hati di mana jua kita berada

♥ manje ♥ August 14, 2011 at 9:26 PM  

assalamualaikum cikgu

selamat berpuasa...

kat SP sini dah jarang dengar bunyi mercun...

ahmad humairi August 15, 2011 at 4:44 PM  

w/salam Kak G,

Polih tak boleh diharap (Bukan semua), terutamanya kat Kg Gajah ni (bukan semua).

InsyaAllah kita bakal menemuinya (Lailatul qadar) jika berusaha bersungguh-sungguh.

ahmad humairi August 15, 2011 at 4:47 PM  

shameel,

Salam merdekaraya.

Mercun tidak 'ganas'. Ia hanya meletup mengikut arahan, terkadang tidak dijangka. Berhati-hati.

ahmad humairi August 15, 2011 at 4:49 PM  

w/salam Abd Razak,

Moga ukhuwah kita kan berpanjangan.
Benar, Berhati-hati di mana sahaja, insyaAllah diberkati. Ceria selalu.

ahmad humairi August 15, 2011 at 4:50 PM  

w/salam manje.

...bunyi itu pastikan tiba.

Selamat berpuasa dan selamat hari raya.

Amy Syaquena August 15, 2011 at 11:53 PM  

dekat area rumah amy nie masih tidak kedengaran bunyi mercun..

hani@debumelukut August 18, 2011 at 3:18 PM  

dam dam dooom...kan dah putus jari tu...

ahmad humairi August 18, 2011 at 8:00 PM  

hani,

dam, dam, dum,...
mintak mak, kuih sepotong,
saya mahu makan kerna perut kosong....

Selamaaaat, haaari....raaaaayaaa!!!!!

Admin P@P August 19, 2011 at 10:51 PM  

Assalamualaikum.
Salam Raya. Salam Merdeka.
Utamakan Ramadhan dan jangan dahulukan hari kemerdekaan.

TQ

Amy Syaquena August 21, 2011 at 6:45 PM  

Lar ni dah ada dah cikgu , sakit hati dibuatnya dah la amy ni melatah jenis x boleh terkejut..gerammm je

ahmad humairi August 21, 2011 at 6:55 PM  

w/salam Admin P&P,

Ramadan kareem,
ramadan kita merdeka,
dari belenggu syaitan, insyaAllah.

ahmad humairi August 21, 2011 at 6:58 PM  

Amy,

Tima kasih sudi datang lagi.

....aritu saya tengah syok driving....sekali POMMM! bunyik meroyam....fuhhh, terferanjat ana..

Kunang-Kunang August 22, 2011 at 7:43 PM  

Sesuatu yang membahagiakan ayah dan anak.

ahmad humairi August 22, 2011 at 9:09 PM  

Kunang-kunang,

....kini giliran anak membahagiakan ayah serta ibunya...

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP