MUTIARA KATA HARI INI

Wednesday, August 24, 2011

AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA

AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA.
Dah kena tag. Tula, apsal tag dia dulu...aku kena balik dah. Ada kontes anjuran dezamancottage (klik sini) atau klik je bendera Malaysia Merdeka kat bawah nih.

AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA.
Aku Anak Malaysia Merdeka. Aku memang patriotik, Jadi aku tak miss buat untuk menunjukkan semangat patriotik aku....
AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA.
AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA jadi aku pasang Jalur Gemilang kat rumah. Kecil, besar tak kira. Janji ia boleh berkibar dengan megahnya.
AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA.
AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. aku lekatkan bendera kecil kat kereta aku. Akulah ORANG YANG PERTAMA MENGIBARKAN JALUR GEMILANG DENGAN MEGAHNYA PADA KERETA. Kalau tak silap pada tahun 1987 waktu aku bali dari Pahang, melalui lebuhraya Karak. Orang pandang-pandang. Aku bangga. Mengaku pulak aku.
AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA.
AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. Kat sekolah aku suruh bebudak beli bendera. Hiaskan kelas semeriah-meriahnya. Suruh Guru Besar beli bendera banyak-banyak-banyak. Gantung kat tepi pagar.
AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA.
AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. Aku lukis LOGO MERDEKA kat dinding-dinding sekolah. Aku hantar topik forum kat portal Pejabat Pelajaran Daerah Perak tengah mengenainya. Ada makna setiap logo yang dilukiskan. Tajuk aku mendapat lawatan ribu-rubu orang jugak.
AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA.
AKU ANAK MALAYSIA MEDEKA. Aku tulis INFO-INFO PATRIOTIK kat forum itu juga. Aku tulis mengenai bendera serta raja-raja Malaysia. Maklumat tak susah sebenarnya. Kena rajin menggogle.
AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA.
AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. Kat blog aku buat entri SIAPA PENCIPTA JALUR GEMILANG? Saja nak berkongsi maklumat.
AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA.
AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. Aku ajar murid-muridku LAGU-LAGU PATRIOTIK, Lagu Tanggal 31, Jalur Gemilang, Keranamu Malaysia, Selamat Pergi Pahlawanku, Lagu satu Malaysia, Lagu Negaraku (wajib).....banyak lagi. Siapa nak lagu boleh kontek aku.
AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA.
AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. Tahun ini bumi bertuah Malaysia sangat bertuah. Berganda. Sebab Malaysia merdeka. Kita turut sama Beraya Hari Raya Aidilfitri. Mintak doa di malam Lailatul Qadar agar Malaysia Aman dan Sejahtera. Kalau tak malam lailatul Qadar pun doa jugak tapi efeknya lain sikit.
AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA.
AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. Rasanya aku kena tag semua orang follower blog ini, tapi nanti tak menepati syarat pulak. Aku tag lima sebagaimana yang di syaratkan :
AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA.
1. Cikgu Noraini
2. Cikgu Juzaidah.
3. Cikgu Khairiza.
4. Ustaz Eds.
5. Mr Kay.
AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA.
Alhamdulillah. Maka dengan ini tertunailah hajat YB yang mengetag aku, Terima kasih. Harapan aku agar yang aku tag itu juga tidak menguzurkan diri.
AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA.

AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA. AKU ANAK MALAYSIA MERDEKA.

30 comments:

yangbai,  August 24, 2011 at 10:31 PM  

Merdeka!
ewah2 cikgu... kemain lagik yer... good luck... semangat merdeka dah melebihi semangat nak raya.... Merdeka Raya!

zue August 25, 2011 at 12:08 AM  

merdeka3 dan selamat hari raya maaf zahir dan batin.

cikgu...jemput kerumah dan amik kad raya.

DDrfauziah August 25, 2011 at 1:12 AM  

Aslmkm Cikgu.
Mohon maaf ya.
Kak G lewat berkunjung balas kerana terkekang waktu - kiranya angkara terlalu ambitious!

:) Pose2 ni main tag juga?

Jom kita maksimakan usaha beribadah di hari-hari akhir Ramadhan tahun ni. Insya Allah, diberkati.

Temuk August 25, 2011 at 4:23 AM  

Kalaulah seluruh rakyat Malaysia ni jalur-jalur hatinya gemilang dengan semangat patriotisme, macam Cikgu, alangkan bertuahnya negara.Ini ada yg berkubar-kubar semangat utk kumpul sumber negara saja demi kepentingan peribadi.

Selamat menyambut hari raya. Maaf zahir batin.

ahmad humairi August 25, 2011 at 6:03 PM  

YB,

Puasla hati ko...MERDEKA!!!!!!!!!

ahmad humairi August 25, 2011 at 6:03 PM  

SSI,

Salam merdeka buat ibu juga dan selamat hari raya, maaf zahir dan batin.

ahmad humairi August 25, 2011 at 6:05 PM  

zue,

Merdeka!!!!!!
Ayuh kibarkan bendera Malaysia.

Terima kasih ataas kad itu, nanti saya ambil.

sahromnasrudin August 25, 2011 at 6:06 PM  

Salam Aidilfitri 1432H..Maaf zahir batin..Maaf dipinta andai komen dan pandangan saya sebelum ini telah mengguris perasaan cikgu.. Semoga ikatan ukhwah sesame blogger kan semakin erat lagi di Syawal 1432H ini..

ahmad humairi August 25, 2011 at 6:07 PM  

w/salam kak G,

Haah, main-main je. Untuk suka-suka aje.

Tak ngapa Kak G. Kita semua bukannya nak ngadap komputer ni je...banyak hal lain lagi yang lebih utama.

Jom, jom jommm.

ahmad humairi August 25, 2011 at 6:10 PM  

Abang Temuk,

Kalaulah....

Tapi benarlah, dalam setandan kelapa, pasti ada yang busuk. Kerajaan memainkan peranannya sebaik terdaya.

Salam merdeka dan selamat menyambut lebaran. Maaf zahir dan batin.

ahmad humairi August 25, 2011 at 6:13 PM  

sahrom,

Pun begitu dari saya.
Andai dapat saya undurkan putaran dunia, pasti ianya seperti semula. Moga ikatan silaturrahim antara kita kan berpanjangan hingga ke akhir hayat.

Selamat Aidilfitri, maaf zahir dan batin.

ibuintan August 25, 2011 at 10:18 PM  

merdeka, merdeka, merdeka... kita memang anak merdeka


selamat hari raya cikgu.. moga ceria dilebaran ini

shameel Iskandar August 26, 2011 at 5:36 AM  

Assalamualaikum cikgu.
Tahniah kerana memiliki semangat patriotik yang teguh dan kukuh. Semangat yg tak mungkin terhakis dan terkikis walau apa jua desakan dan asakan menerjah.

Di kesemapatn in isaya mohon jutaan maaf atas segala silap dan salah sepanjang menjadi sahabat blogger.

Admin P@P August 26, 2011 at 8:02 AM  

Assalamualaikum Cikgu.
Selamat Hari Raya Aidil Fitri
Maaf Zahir Batin.

Selamat menyambut kemerdekaan ke 54, moga kekal aman.

TQ

Zul Fattah August 26, 2011 at 5:33 PM  

salam..dari segmen yg sama..
ya ..sama2 lah kita beroda utk kesejahteraan negara kita.. huhu..
salam kenal..

Silbiabigail August 26, 2011 at 8:28 PM  

Selamat Hari Raya Aidil Fitri. Mohon maaf atas salah dan silap, mana yg tersinggung rasa... Semoga berbahagia selalu..!

aby August 27, 2011 at 8:08 AM  

salam ramadhan @ merdeka ..

bagus ada semangat merdeka ..
cume thn ni tengelam sikit dek ketibaan syawal...
apapun selamat menyambut Hari Raya utk cikgu sekeluarga ...

jgn lupa bagi kembang duit raya juga ...

ahmad humairi August 27, 2011 at 9:08 PM  

ibuintan,

selamat merdekaraya,
maaf zahir dan batin.

ahmad humairi August 27, 2011 at 9:09 PM  

w/salam shameel,

Terima kasih.

Ucapan sama dari saya, selamat menyambut lebaran, maafkan zahir dan batin.

ahmad humairi August 27, 2011 at 9:11 PM  

w/salam admin P&P,

Merdeka!!!!
ucapan sama syaitan dan iblis....awasinya.

Selamat hari raya, maaf zahir dan batin.

ahmad humairi August 27, 2011 at 9:13 PM  

w/salam zul fatah,

Terima kasih berkunjung dan semoga berjaya dalam kontes ini, juga selamat hari raya, maaf zahir dan batin.

ahmad humairi August 27, 2011 at 9:14 PM  

silbiabigail,

buat anda juga, selamat menyambut lebaran, maaf zahir dan batin.

ahmad humairi August 27, 2011 at 9:16 PM  

aby,

kembang dah beranak lpagi tiga ekor....huuuu kena keluar dwet lebih ske nampaknya.

Sealamat merdekaraya buat aby sekeluarga, ceria selalu!

Kunang-Kunang August 28, 2011 at 5:11 PM  

Assalamualaikum Cikgu Humairi,

Selamat menyambut hari raya aidilfitri dan selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke 54 tahun.

Miecyber August 31, 2011 at 9:07 PM  

Merdekakah kita jika mereka yang menyokong dan membela penjajah di anggap HERO ?

luahfikiran September 2, 2011 at 6:02 AM  

SALAM SYAWAL ! SEMOGA CIKGU DALAM KEADAAN SIHAT SEJAHTERA

ahmad humairi September 5, 2011 at 5:29 PM  

w/salam kunang-kunang,

Selamat merdekaraya buat anda juga....ceria selalu.

ahmad humairi September 5, 2011 at 5:31 PM  

miecyber,

....belum merdeka lagi kalau hutang di sana sini.....huuuuu

ahmad humairi September 5, 2011 at 5:41 PM  

w/salam LF,

Same to you too.
Moga kita diberikan kekuatan untuk melaksanakan segalanya sebagai ibadah yang diterima Allah, insyaAllah.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP