MUTIARA KATA HARI INI

Wednesday, November 25, 2009

KORBAN TAMAN MURNI


Berkorban apa saja
Harta atau pun nyawa
Itulah kasih mesra
Sejati dan mulia

Kepentingan sendiri
Tidak diingini
Bahagia kekasih
Saja yang diharapi

Berkorban apa saja
Harta atau pun nyawa
Itulah kasih mesra
Sejati dan mulia
hmm... hmm... hmm...

Untuk menjadi bukti
Kasih yang sejati
Itulah tandanya
Jika mahu diuji

Berkorban apa saja
Harta atau pun nyawa
Itulah kasih mesra
Sejati dan mulia



Tahun ni sekor kerbau tumbang. Majlis diadakan pada Hari Sabtu, 9.00 pagi. Siapa ada kelapangan .....jemput hadir.

Selamat Berkorban Apa Saja, Selamat menyambut Aidil Adha... Bersama menyahut Lambaian Kaabah...

6 comments:

maiyah November 25, 2009 at 5:30 AM  

salam aidl adha.. moga ceria.. ada wat korban ke

izakhairi November 25, 2009 at 5:46 AM  

Selamat menyambut Aidil Adha pada cikgu juga...

berkorban apa saja
harta atau pun nyawa
itulah kasih mesra
sejati dan mulia

...syahdunya...sanggupkah kita berkorban apa saja?untuk siapa ya?

alizan75 November 25, 2009 at 9:10 AM  

selamat menyambut hari raya aidildaha

Afzainizam November 25, 2009 at 10:17 AM  

Salam Dari kami Warga Kerja http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

kepada semua
Keluarga, saudara mara, sahabat handai, rakan niaga,
pelanggan dan pengunjung blog ini.
Selamat Menyambut Hari Raya Haji Aidil Adha
Selamat Menunaikan Ibadah Korban….

Salam Aidil Adha Dari Mereka Yang Menjadi Tetamu Allah..
"Aku telah menyahut seruanMu untuk menunaikan Haji, wahai Tuhanku! Sesungguhnya aku ingin mengerjakan Haji, maka permudahkanlah bagiku, maka terimalah ibadat Haji daripadaku, sahaja aku menunaikan ibadat Haji dan berihram dengannya kerana Allah Taala. Telah aku penuhi seruanMu wahai Tuhanku, telah aku penuhi seruanMu, telah aku penuhi seruanMu wahai Tuhanku, tidak ada sekutu bagiMu. Telah aku penuhi seruanMu, sesungguhnya segala puji, segala nikmat dan segala pemerintahan adalah kepunyaanMu, tidak ada sekutu bagiMu. Wahai Tuhanku! Diharamkan bagiMu rambutku dan diriku, jasadku dan semua anggotaku, daripada wangi-wangian dan perempuan serta dari semua perkara yang Engkau haramkan terhadap orang yang berihram, aku mengharapkan pertolonganMu, wahai Tuhan sekelian alam."

Jangan lupa ambil kad ucapan Salam lebaran aidil adha… pilih lah nak mana satu

Sorry lama sangat tak ziarah blog kamu ni… dah banyak yang entry yang tertinggal nak baca… ape pun kami tetap masih menziarahi blog kamu sebagaai tanda nilai satu persahabatan yang telah lama … sambung kembali persahabatan kembali… dengan respond anda….

insan pendidik November 25, 2009 at 4:18 PM  

salam,

Hidup ini menuntut pengorbanan. Meskipun begitu berkorban ke jalan Allah plg mulia. Salam aidil adha.

ahmad humairi November 26, 2009 at 6:21 PM  

salam semua,

terima kasih sudi berkunjung.

maiyah,
salam ceria kembali..

cikgu khairiza,
selamat berkorban..

alizan,
salam aidil adha..balik kampung??

afzainizam,
saya nak pilih semuanya..
terima kasih..

Insan Pendidik,
ikhlas berkorban kerana Allah...salam aidil adha..

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP