MUTIARA KATA HARI INI

Tuesday, February 9, 2010

LIMAU MANDARIN


Hari Raya Cina dah dekat, maka akan berlambak-lambaklah limau mandarin di pusat beli belah dengan pelbagai harga dan pelbagai rasa yang dibeli bukan bangsa Cina sahaja. Orang Melayu, India pun beli juga kerana rasanya yang sedap dan murah.

Tetapi untuk tahun ini, berhati-hatilah jika anda hendak membeli limau mandarin tuh, takut terbeli limau mandarin berulat! Di negara China, pengeluar telah menghapuskan beribu tan buah limau mandarin tetapi dikuatiri ada juga peniaga yang mengambil kesempatan. Peniaga yang tak beretikala nih!

Tadi Sayarikat pembekal Peralatan Sekolah datang dan membekalkan 2 kotak Limau Mandarin untuk staf sekolah. Aku menghampiri kotak itu. Huh tinggal kotak je.... Tak sempat aku nak merasa yang free punye tu.

Kalau takde lagi yang free...aku kena beli sendirik la jawabnya.

1 Malaysia kan!!!!

22 comments:

ustaz eds February 9, 2010 at 4:36 AM  

salam cikgu..
kata orang makanan paling sedap ialah makanan percuma...tp apa nak buat, dah tinggal kotak...sebat je lah kotak tu cikgu..

ahmad humairi February 9, 2010 at 5:07 AM  

salam,
Kotak pun kotakla...aku rembat jugakla ustaz...untuk buat projek kelas Pendidikan Seni Visual hari Khamis nanti...huuu..

Temuk February 9, 2010 at 7:08 AM  

Cikgu Humairi
Hehehe. Mereka tak tahu, kotak itulah hadiah utama pembekal! Isinya, hadiah sampingan saja. Dah lesap pun; tak ketara jasanya. Salam bahagia.

insan pendidik February 9, 2010 at 9:05 AM  

salam,

Memang pembekal akan hanta bbrp kotak limau kat skolah. Tapi tahun ni jangankan limau ... kotak limau tu pun IP tak dpt huhu

izakhairi February 9, 2010 at 9:22 AM  

betul apa yang ditulis oleh ustz eds...yang free tu lah yang paling sedap...terutama kalau ada kawan yang nak belanja

nak komen gambar limau tu...comel dan tersangatlah cutenya, pasti 'hatinya' manis semanis wajahnya

maiyah February 9, 2010 at 11:48 AM  

limau yg manis tu mmg lyn apalagi sambil tgk tv heee

sahromnasrudin February 9, 2010 at 3:58 PM  

cikgu, tahniah krn Dato' Seri Zambry masih MB yang sah di Perak..Kuasa Sultan mengatasi kuasa mahkamah..Orang yang melantik sudah tentulah mempunyai hak untuk menggugurkannya..semoga Perak menjadi semakin harmoni dan maju

p/s : sedih coz org kita sendiri mempertikai kuasa Sultan..

ahmad humairi February 9, 2010 at 4:30 PM  

Abang Temuk,
Orang seni memang menghargai apa jua. Saya pernah ada koleksi kotak rokok ketika saya masih di sekolah rendah lagi. Ayah pernah menegur "....nak buat apa kotak rokok ni?". Cantik la...jawabku pendek.

Kotak limau?..saya akan jadikannya benda lain nanti. Recycle..

ahmad humairi February 9, 2010 at 4:31 PM  

Dr.Araz,
yup..limau kongsi...

ahmad humairi February 9, 2010 at 4:32 PM  

Takpe takpe IP...kita pakat beli sendiri...Tapi tak sesedap yang free penye...

ahmad humairi February 9, 2010 at 4:37 PM  

Cikgu Khairiza,

Itu satu contoh gubahan seni. Nanti sis gubahkan bentuk bunga, love, burung, dedaun, awan dsb..bila dapa lagi limau free tu iye...

ahmad humairi February 9, 2010 at 4:39 PM  

maiyah,

yang masam pun ramai penggemarnya...isy...dah kecur liur saya...

ahmad humairi February 9, 2010 at 4:42 PM  

Sahromnasrudin,
Tahniah saya juga pada Dato' Seri Zambry. Lepas ni sape yang pergi mengucapkan tahniah pada Dato' Seri Zambry (ngadaple) akan dihadiahi sekotak limau mandrin + + + + lain-lain hadiah.

Sekarang masanya beliau bekerja dengan aman...

~ CeguLinn~ February 10, 2010 at 4:37 AM  

Salamm..

selamat bercuti di CNY ...
limau free memang sedap maaa....

ahmad humairi February 10, 2010 at 4:45 AM  

~CeguLinn~

Gong Xi Fa Chai..selamat bercuti.
Limau yipo mali...tatak sombong!

n@m@n February 10, 2010 at 5:29 AM  

baru tadi makan 2 bijik..hehe

tinta kasturi February 10, 2010 at 7:06 PM  

kuasa limau
sebut je dah merangsang kelenjar air liuq

zue February 11, 2010 at 12:39 AM  

salam cikgu,
dgn keadaan cuaca yg panas ni bila terlalu byk mkn limau buat kita sakit tekak.

klu nak limau free meh dtg kat opis zue berkotak2 limau dpt dari suplier dan contractor. dah x trmakan.

ahmad humairi February 11, 2010 at 4:11 AM  

tinta kasturi,
lama tak mai...
mana lari??

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP