MUTIARA KATA HARI INI

Tuesday, September 25, 2012

SPEKTRA

Hadir mewarnai dunia maya. Hijau Warna Alam (Klik di sini). Tidak sama warna-warna rasian - hitam dan putih. Walau fontnya berwarna putih. Kini saya serakkan. Moga sedikit mewarnai lukisan di sini. Moga menambah ceria. Terima kasih atas sanggaan. Aku menulis bukan kerana warna, tapi kerana ada. Tentang diriku mencuba gagah menghadapi kesedihan kini.

"
Entah berapa lama aku tidur. Mimpikan Maya. Maya datang. Tiada apa yang 

berubah. Sepi.

Welcome Maya. Rumah terbuka untukmu. Jangan bimbang pada Weapon of 


Mass Destruction yang tersedia di rumah terbuka itu. Hanya kesiap siagaan. 

Bimbang. Maya bertukar garuda."




Tiada apa....telah aku khabarkan.







12 comments:

Kakzakie Purvit September 25, 2012 at 8:14 PM  

Warna-warni kehidupan di alam nyata menagih kesabaran yg tinggi cikgu.

Moga segera sembuh.

ahmad humairi September 25, 2012 at 8:34 PM  

Kakzakie,

InsyaAllah, Allah Maha Adil mentadbir makhluknya.

yangbaik September 25, 2012 at 10:19 PM  

Tiada lagi hitam putih kehidupan
Warni warni itu cantik dipandang
Namun membuat aku keliru
lalu membisu mencari makna tersirat...

Maiyah September 25, 2012 at 11:47 PM  

warna warni mmg ceria
kita yg lihat pasti tersenyum :)

Anonymous,  September 26, 2012 at 6:28 AM  

Dalamnya yang tersurat, menjadikan saya tak faham apa yang tersirat.

apapun memang warna2 tu cantik.

faraherda.razalan September 26, 2012 at 9:03 PM  

Assalamualaikum cikgu pujaan,

^___^

Kalau Maya jadi garuda, gelap gelita la dunia kan? Takut nanti, matahari putus asa pula...

aby September 27, 2012 at 8:26 AM  

hijau!!!!
mcm mana warna hijau agaknya..
kabur warna aby dalam warna hijau tidak mampu menyerap warna tu ...

memori yg lembab buat aby jenuh menafsir tulisan AH ..

ahmad humairi September 27, 2012 at 6:24 PM  

YB,

Tidak bisu sebenarnya kerana ada bait-bait yang bersuara.

.....saya cuma ingin berkongsi kesedihan ini pada yang sudi....terima kasih kerana sudi.

ahmad humairi September 27, 2012 at 6:26 PM  

Maiyah,

Hitam dan putih juga adalah warna....lebih seronok rasanya (macam real) bila bermimpi.....hanya warna rasian!

....dan kita ceria bila berada di alam nyata dengan spektrum warna tersebut!

Ceria selalu.

ahmad humairi September 27, 2012 at 6:28 PM  

Kunang-kunang,

Terima kasih berkongsi kesedihan bersama saya. Moga manambah serinya lagi majlis saya.

ahmad humairi September 27, 2012 at 6:35 PM  

w/salam fara,

Seronok rasanya menjadi cikgu pujaan cuma jangan puja lebey dahla ye.

Sang rawi tetap tenang dan sabar walau dicabar taufan untuk menanggalkan pakaian si pengembara!

Tentu fara ingat lagikan cerita rakyat tu????

ahmad humairi September 27, 2012 at 6:41 PM  

aby,

Maaf aby. Itulah keistimewaan aby yang tidak ada pada saya.

Pandang aje daun-daun pada majoriti pokok. Itulah warna hijau. Tonanya yang kontras menandakan variasi pada warna-warna hijau itu.

....rasanya saya mahu sahaja berhenti dari berbelog!

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP