MUTIARA KATA HARI INI

Tuesday, June 18, 2013

TERLENTANG

Tidak pula aku perhatikan jari manisnya, sama ada bercincin atau tidak. Jika bercincin, aku akan lepaskannya pergi tanpa dakwa dakwi. Jika tidak......ohhh tidak aku telah melepaskan semburan racun tepat ke atasnya tanpa pemeriksaan itu. Dia sepertinya lipas kudung (sememangnya lipas). Menggeletik dan kemudian mati. Terlentang. Anakku mempersoalkan mengapa lipas mati terlentang. Satu persoalan yang pernah 'diinkues' ketika kanak-kanak sehingga kini dia mempersoalkannya semula pada malam sebelum dia membuang undi ketika PRU 13 yang lalu.

Oh Tuhan. Ampunkanlah aku. Aku telah menculik satu nyawa. Sampaikanlah mesej ini pada roh suami atau isterimu dalam doamu selepas menyembah tuhan. Yakni aku telah menculik nyawanya kerana dia telah menceroboh ke dalam pelekatku.

....mesej yang tidak terjawab, keluarganya mungkin menangis.

8 comments:

Kakcik Seroja June 18, 2013 at 6:28 PM  

Setiap detik, ada saja yang bernyawa kehilangan nyawanya...

Kakzakie Purvit June 18, 2013 at 6:50 PM  

Masuk kain pelekat hahaha.... jangan-jangan bukan mati kena sembur tapi lama sesat tak dapat jalan keluar dari dalam pelekat itu:)

faraherda.razalan June 18, 2013 at 7:26 PM  

Euuuw! Klu sy, jgnkan jari....keseluruhan pun tak sgp. Racun tu entah2 separuh botol sy kerjakan. Uwekk!

ahmad humairi June 18, 2013 at 7:40 PM  

Kakcik,

....dan setiap detik ada sahaja makhluk Allah yang bernyawa lahir ke dunia.

ahmad humairi June 18, 2013 at 7:43 PM  

Kakzakie,

eh!, mana boleh lama sesat...on the spot dikesan dek sistem saraf saya....psssssssss...gas dilepaskan...gas beracun!

ahmad humairi June 18, 2013 at 7:45 PM  

fara,

geli ek????
perkara-perkara accidental tak terelakkan walau kita telah mengambil langkah-langkah untuk meminimakannya!

aby June 19, 2013 at 5:36 AM  

salam AH ..
lipas !!! dapat kt meow2 aby ..
alamat kene kerumon lipas tu ..
dibuat mcm main bola jer ..

ahmad humairi June 19, 2013 at 4:50 PM  

w/salam aby,

Kembang dan anak-anaknya dah lama meninggalkan rumah....lipas kemain eksyen lagi....

Meow2 aby kalau nak men bola, jomla ke umah saya....hehe

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP