MUTIARA KATA HARI INI

Tuesday, February 26, 2013

MENJADI

Orang mula cakap. Itu, ini.
Jadi itu, jadi ini.
Begitu, begini.

Cat rumah baru. Cantik.
Baju ditempah. Lawa.
Tepung jadi kuih.
Telur jadi kek.
Ragi jadi tapai.
Rosselle jadi jus. Jadi jem.
Pulut jadi pelbagai.

Aku. Masih tidak menjadi. Tidak begitu menceriakan.
Sepertinya plastik biru di lautan. Tiada harapan. Tidak larut. Tidak juga tenggelam.
Mengharap sejuknya hawa pagi. Anugerah ilahi untuk terus menghela nafas.
Teruskanlah.

8 comments:

Kakzakie February 26, 2013 at 8:33 PM  

Bersyukur atas nikmat yg ada. Tak perlu menggapai yg tinggi kalau yg sederhana tinggi sudah cukup membahagiakan..

ahmad humairi February 26, 2013 at 8:37 PM  

Kakzakie,

Setinggi mana pun,....tetap ke tempat paling rendah bila bersujud, bersyukur......

faraherda.razalan February 26, 2013 at 8:57 PM  

Cikgu, entri ni mcm pasrah je? Huuuuu~

aby February 26, 2013 at 9:16 PM  

Slm AH,
Bgus juga plastik biru tu, wlu hnyut ianya blm tngelam. Harapan utk pulang ketepiann dan kepngkal jln ttap ada

ahmad humairi February 28, 2013 at 4:48 PM  

fara,

Pasrah, jangan haprak.
Itu semestinya!

ahmad humairi February 28, 2013 at 4:52 PM  

w/salam aby,

Plastik biru, di lautan biru - tiada makhluk Tuhan yang peduli. Kecuali yang dekat di hati .......pasrah ke pantai pengharapan.

Temuk March 1, 2013 at 3:39 AM  

Assalam, Cikgu Humairi
Bio le deme, nak jadi ape pun
tekejo-kejo ke, teteghap ke, tebaghing ke
bukannye kite tak peduli
tapi hei kite mane deme pikio pun
kite doe aje le, deme seghonok
kite seghonok
care masing-masing
yang Tuhan tak maghah.

ahmad humairi March 2, 2013 at 7:07 PM  

w/salam Abang Temuk,

Yokan deme.
Eman tak kesah. Kume pun tak kesah....asei bahgie.....

....aje yang ye...janji Tuhan tak maghah.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP