MUTIARA KATA HARI INI

Sunday, April 15, 2012

ANAK SETAN


Tiba-tiba aku terngat
Pada Anak-Anak Setan ini
sangat daif
Sungguh kasihan
Kuziarahi mereka
Di Pondok kecil
Di ruang tamu yang gelap
Anak-anak bertelanjang bulat
Masih ditemui di zaman ini
Di kampong ini
Di Malaysia merdeka ini

Anak-anak Setan ini kami ajar
Kami didik, sehingga selepas UPSR
Kini entah ke mana

Khabarnya sudah berumah tangga
Menjadi manusia.

Benar
Mereka memang anak Setan
Yang perlukan guru penyayang
Serta masyarakat penyayang

Apa khabarmu?
Isyaratkanlah kehadiranmu.

16 comments:

Pok Amai-Amai April 15, 2012 at 6:33 PM  

Pengalaman berharga bt cikgu. Klu sy memiliki pengalaman mcm tu cikgu.

Bertuah betul.

Kakzakie April 15, 2012 at 6:45 PM  

Pasti mereka yg telah menggenggam kejayaan tidak pernah lupa pada yg telah berjasa pada mereka...

sonata anak kancil April 15, 2012 at 8:52 PM  

salam - lumrah hidup guru - semoga mereka siapa ajar mereka jadi manusia

ALIAAZUAN April 15, 2012 at 9:57 PM  

Salam.
Oooh...hehe. Ana ingat crita psl anak toyol td, rupanya psl anak murid. Smoga mereka tak lupakan jasa guru2 yg mndidik mereka..

ibuintan April 16, 2012 at 6:48 AM  

montelnya anak 1 ton tu


cikgu ajar saya camna masak buah ninja tu

sahromnasrudin April 17, 2012 at 5:54 PM  

assalamualaikum cikgu..

saya isyaratkan kehadiran saya dengan menghantar komen di entri ini..boleh gitu???

ahmad humairi April 17, 2012 at 7:07 PM  

Fara (Pok Amai-Amai),

Pengalaman adalah cikgu yang paling berharga bagi kita semua....pun begitu pengalaman orang lain tidak kurang membantu.

ahmad humairi April 17, 2012 at 7:08 PM  

Kakzakie,

Saya juga pasti.....biar keadaan yang menentukan.

ahmad humairi April 17, 2012 at 7:09 PM  

sonata,

kita semuanya guru....yang mengajar anak-anak kita menjadi dewasa.

ahmad humairi April 17, 2012 at 7:11 PM  

w/salam AA,

Benar, mereka anak Setan (Satu (se) Tan)...hehe...don't get it wrong!

ahmad humairi April 17, 2012 at 7:12 PM  

ibuintan,

Dah masak kari buah ninja tu??...

...anak gajah memang handsome!!!!

ahmad humairi April 17, 2012 at 7:15 PM  

w/salam shahrom,

Tepat sekali!

Mohon Shahron emelkan alamat surat menyurat shahrom kepada saya ke humairi@ymail.com....ada hajat ni, insyaAllah)

Temuk April 22, 2012 at 7:40 AM  

Assalamualaikum
Anak apa dan siapa pun, insya-Allah, dengan sosialisasi mantap dan padat, akan menjadi insan hebat, selamat dunia akhirat.

ahmad humairi April 22, 2012 at 5:49 PM  

W/salam Abang Temuk,

Justifikasi kita terkadang meleset - menilai buku hanya melihat kilitnya dan kita sering meminggir permata walau dipalit lumpur di Kuala Lumpur..hehe

Terima kasih atas pemantapan pemikiran untuk di kongsi bersama.

white rose April 22, 2012 at 6:13 PM  

oohhh...sapekah anak setan tu???





hai cikgu, rindu la...





kahkahkah... ;)

ahmad humairi April 22, 2012 at 6:23 PM  

Kah..kah...kah....
Teman nampak mike kat karnival sabtu lepas......ilang rindu....gah...gah...gah...

......sapeyang nyombong tahla.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP