MUTIARA KATA HARI INI

Sunday, March 4, 2012

Jegela




Menteri Besar Perak yang aku temui. Di Chenderong Kelubi. Seawal 8.30 pagi. Memakai kostum ala pelangi. Kanak-kanak mengelilingi. Dapat belon mereka pergi. Kemudian datang lagi. Minta satu lagi. Dia beri. Sambil menampakkan gigi. Ori. Dia badut yang kutemui. Tapi Yang Berhormat Dato' Seri belum sampai lagi. Dah tengah hari........selamat tengah hari Dato' Seri Di Raja Dr Zambry.

Dia kata...duduk kat bawah khemah ni gelap...bimbang pengunjung tak nampak.

Badut memang lucu, tapi Dato' Seri tak kurang jegela.





16 comments:

Kakzakie March 4, 2012 at 6:48 PM  

Kalau MB Perak duduk khemah gelap kenalah pasang lampu banyak bagi terang sikit....

kasihibu March 4, 2012 at 6:57 PM  

kalau anak sya terserempak badut tu, memang menangis dulu takut tp lepas tu mesralah dia sbb dapat belon berbagai bentuk dan berwarna warni

ahmad humairi March 4, 2012 at 7:10 PM  

Kakzakie,

Daorang x pasang lampu...tu yang MB bising sket...berusaha dia ke depan khemah, biar terang...

ahmad humairi March 4, 2012 at 7:12 PM  

kasihibu,

tape...badut tu bukannya makan orang....dia pandai pujuk....

sahromnasrudin March 4, 2012 at 8:11 PM  

assalamualaikum cikgu...

kalau bukak topi badut tue, agak2 dia marah tak hihihihihhh

ahmad humairi March 4, 2012 at 8:23 PM  

w/salam sahrom,

tak marah kot....
sebab leh bantu reflekkan cahaya ke khemah MB tu....biar terang benderang! hehe..

zue March 5, 2012 at 8:51 PM  

hitam manis tu...:)

ibuintan March 6, 2012 at 5:59 AM  

pandai jugak MB cikgu tu berlawak ye... alasan lambat sampai la tu!~

aby March 6, 2012 at 6:46 AM  

salam AH ...
kulit gelap tk apa ..
asal tuah terang ..

tu dah cukup di cemburui dengan kulit2 yg lg cerah dan terang

- GC - March 7, 2012 at 8:48 PM  

boleh tahan lawak jugak

ahmad humairi March 10, 2012 at 3:37 AM  

zue,

hitam manis....pandang tak jemu..

ahmad humairi March 10, 2012 at 3:38 AM  

ibuintan,

Memang seronok berlawak...pikat hati pengunjung!

ahmad humairi March 10, 2012 at 3:41 AM  

w/salam aby,

Benar, dalam gelap ada terang.

Sepertinya sibuta yang berkemahiran tinggi....tak tercelen oleh yang celik!

ahmad humairi March 10, 2012 at 3:41 AM  

w/salam aby,

Benar, dalam gelap ada terang.

Sepertinya sibuta yang berkemahiran tinggi....tak tercelen oleh yang celik!

ahmad humairi March 10, 2012 at 3:42 AM  

w/salam aby,

Benar, dalam gelap ada terang.

Sepertinya sibuta yang berkemahiran tinggi....tak tercelen oleh yang celik!

ahmad humairi March 10, 2012 at 3:43 AM  

GC,

Saya suka tonton maharaja lawak....hehe

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP