MUTIARA KATA HARI INI

Saturday, December 24, 2011

sakit ferut

Saya keliru.
Bibir terketar-ketar bukan berkata. Saya mimpikan diri sendiri.
Terjoget-joget tapi bibir masih bergetar.
Air liur tumpah. Malunya.

Confused.
Malam itu saya makan ABC, tapi rasa telur.
Saya minum susu, rasa telur jugak.
Habislah. Sakit perut saya. Ketawa.
Telurnya enggak ada.
Selesai makan baru saya terfikir.

......korang ketawa sama ek?

....salji masih turun.

19 comments:

kiwi December 24, 2011 at 8:00 PM  

assalamualaikum cikgu..sy pon sakit perut semalam..tapi sebab masuk angin kot..huhu

MOH KEMBARA December 24, 2011 at 8:02 PM  

Assalamualaikum Cikgu,

Mungkin ada bakteria jahat dlm ABC tu - kekacang yg dah masam/basi. Sini snow belum turun ari ni, petang turunlah tu.

nyanyisunyi December 24, 2011 at 10:50 PM  

pelik gak kan makan ABC rasa telur...mungkin ada yg tak kena dgn benda yg masuyk perut tu yg sakit ferut...

yangbaik December 24, 2011 at 11:31 PM  

aku jua keliru...
sejak bila sungai galah ada salju

LadyBird December 25, 2011 at 11:33 PM  

kenapa makan smeua tu rs telur? cikgu nak makan telur ek?

Abd Razak December 26, 2011 at 2:32 PM  

Assalamualaikum...

Takpe cikgu, penyucian dalaman dan luaran...

sahromnasrudin December 27, 2011 at 6:48 PM  

assalamualaikum cikgu...

sy plak makan telur rasa kfc hehehehe..

boleh ke cenggitu...

lama cikgu tak berhapdet..semoga cikgu sihat walafiat ya

Temuk December 28, 2011 at 12:24 AM  

As-salam Cikgu
Hebat betoi Penghak ni. Bukan aje ade ghoti telo, ABC telo pun ade. Hehehe, teghingat pulak mase ujian Ilmu Hisab sekolah Melayu dulu, cikgu bagi 'markah telo'!

ahmad humairi December 28, 2011 at 6:16 PM  

w/salam kiwi,

Dah tahu masuk angin....kiranya tak konfius lagi lah!...ermmm mesti slalu buang angin kann...hehe.

ahmad humairi December 28, 2011 at 6:19 PM  

w/salam Yong Mohkembara,

Agaknyela....tapi yang heran (?) rase telo...jahat betoi bekteriya tuh!, nanti dia!!!

Salji ngan ABC ada perssmaan tak?

ahmad humairi December 28, 2011 at 6:21 PM  

nyanyisunyi,

Pelik???

Tapi saya memang memahaminya. Tak syak lagi!

ahmad humairi December 28, 2011 at 6:22 PM  

YB,

Ada!!

Kedai Apin ada jual!!!!!

hehe.

ahmad humairi December 28, 2011 at 6:23 PM  

Lady Bird,

Maaakan Telur??????

ermmm....kena pikir baaaanyakkkk kali dulu.

ahmad humairi December 28, 2011 at 6:25 PM  

w/salam Abd Razak,

Bibir bergetar berdoa,
Air liur tumpah dek kelazatan dinia.

InsyaAllah penyucian ditemui.

ahmad humairi December 28, 2011 at 6:29 PM  

w/salam sahrom,

Alhamdulillah saya sihat.
Cuma ada penyakit malas berblog.
Nak ditinggalkan terus sayang pulak.
Maaflah ada kemalasan melanda...kurangnya kunjungan ke blog kengkawan.

makan telur rasa kfc....erm..confused!

ahmad humairi December 28, 2011 at 6:32 PM  

w/salam Abang Temuk,

Sengaja nak mengkonfiuskan.

Mungkin kekeliruan ini akan terungkai bila 'telur' disenaraikan sinonimnya. Satu telah tersenarai - 'markah telo'.

Mohamadazhan.com January 3, 2012 at 6:30 PM  

apabila ditarik sekejap rasa...sudah membuat diri merana...rasa sama waktu sy demam dulu...bersyukur atas nikmat =)

Sham January 13, 2012 at 7:22 AM  

salam sahabat...

wah agak lama juga dah tak bersiaran ye...

cik L.A.L.A February 12, 2012 at 9:19 PM  

cikgu...

rasa telur ape..??
telur ayam ke telur itik..???huhuhu

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP