MUTIARA KATA HARI INI

Wednesday, March 5, 2014

MASEH

Aku menulis bukan kerana nama
aku menulis bukan kerana warna
aku menulis kerana ada
ya, aku maseh ada
ada perkara
ada kesempatan

masuk hari ini
sudah dua puluh satu hari tidak hujan
tidak berhenti panas berhabuk
berlarutan dan bersambung
menjadikan rumput dan pepohon
separa pening
akibat mentari perang
termasuk aku

lalu cepat-cepat aku menelan kapsul terkandung bintilan puteh
yang berpasak percaya di dalamnya
ada bancuhan seribu penawar

dalam jerebu yang masih muntah-muntah
aku mencari urat-urat darah yang bersimpul
cuba membetulkan
agar tiada terasa sakit pinggang atau kepala.

11 comments:

Kakzakie Purvit March 5, 2014 at 5:21 PM  

Sesekali tulisan dititipkan kerana mahu memberi perkhabaran. Tempat kakak pun panas berdenting. Sesekali bila kepala berpinar makan juga pil utk menghilangkan rasa pening itu cikgu..

Moga cikgu sihat..

ahmad humairi March 5, 2014 at 5:35 PM  

kakzakie,

alhamdulillah.....saya sihat...

ZaridaIshak March 6, 2014 at 10:06 PM  

masih lagi mampu menitip kata di sini
menyatakan perkharan baik... :D

Al-Manar March 7, 2014 at 7:49 PM  

Salaam Cikgu,

Agaknya 21 hari kekeringan membabitkan blog juga. Kasihan pembaca yang menunggu kehausan. Munking sepanjang itu juga berlaku ditepi pantai ini dengan kesan yang lebih buruk. Angin laut membawa air masim yang meniggalkan garam dipokok. Tanpa hujan garam mematikan pokok ysang tidak dapat bertahan.
Begitulah kebijaksanaan Pencipta yang lebih memgetahui.

ahmad humairi March 8, 2014 at 12:32 AM  

Yb,

Atas izin Allah jua, alhamdulillah.

ahmad humairi March 8, 2014 at 12:37 AM  

W/salam al manar,

Ya, blog turut kering berjerebu,bersawang,gersang - jadi bahan mewarnakan khabar - sihat atau sebaliknya.

aby March 8, 2014 at 7:28 AM  

biar berpanas memanjang,
biar tebal jerebu melanda ..
demi keluarga yg perlu ditanggung ..
ku redah itu semua ..
semata mata bagi meneruskan keperluan/kehidupan mereka

ahmad humairi March 12, 2014 at 8:59 PM  

Tahniah aby,

....mnoga debu kan jadi permata,
....hina jadi mulia!!!

ZaridaIshak March 14, 2014 at 3:03 AM  

alahai... spelling error pula :D

ahmad humairi March 14, 2014 at 4:08 AM  

YB,

xpe era,
eh era plak....yokannnn

Unknown September 25, 2015 at 6:11 AM  

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP