MUTIARA KATA HARI INI

Sunday, September 22, 2013

PERTAMA HILANG, KEDUA TERBILANG

Terpandang kali pertama. Kuajukan lensa kamera. Kamera handphone je.
aksimu kurakamkan.


Wah! cantiknya....

Assalamualaikum cikgu.....

Ya...eh salam....
(Aku memang alpa pada pertemuan pertama dengan sang naga).

Terima kasih cikgu. Kali kedua, ketiga dan seterusnya

aku akan berbunga-bungaan lagi.

Lebih banyak, lebih lebat. Tanda terima kasihku atas belaian kasih cikgu dan isteri.


Benar seperti katamu. kini kau berbunga lagi.

Subhanallah!

10 comments:

ibuintan September 22, 2013 at 8:05 AM  

cantik bunganya cikgu.. ada iras bunga orked

aby September 22, 2013 at 10:23 AM  

salam AH ..
maha suci Allah ..
memang cantik ciptaan nya ..
beruntung AH memilekinya

Al-Manar September 23, 2013 at 4:23 AM  

Pokok cactus yang boleh hidup ditanah gurun jarang sekali kita dapat lihat bunganya. Yang Cikgu tanam itu betul cantik bunganya. Dirumah saya pun ada yang seakan pokok Cikgu. Ada sekali memberi kejutan berbunga cantik juga. Cuma berlainan bentuk dan warna. Sayang saya tidak mengambil gambar.

ahmad humairi September 27, 2013 at 9:26 PM  

ibuintan,

ianya kaktus, walau ada iras orkid. Kini terus-terusan mengeluarkan bunga.....Maha Suci Allah!

ahmad humairi September 27, 2013 at 9:29 PM  

w/salam aby,

Ya. Cantik. Macam 'tapak sulaiman'. Sengaja saya abadikan di maya ini kerana inilah kali pertama saya bertemu debngannya...Allah Maha Berkuasa!

ahmad humairi September 27, 2013 at 9:30 PM  

Kakcik,

Suhanallah, Walhamdulillah, Walailahaillallah, Wallahuakbar.

ahmad humairi September 27, 2013 at 9:31 PM  

Al Manar,

Sayang sekali!

Mungkin di pertemuan seterusnya, Tuan berpeluang merakamkannya dan kita berkongsi di maya ini, insyaAllah.

Temuk October 10, 2013 at 7:33 AM  

Assalamu'alaikum Cikgu Humairi,
Kalau begitulah cantiknya bunga si naga, entah bagaimana pulalah kehebatan buahnya nanti. Eh, entah-entah itu memang spesis naga tanpa buah? Atau pernah Cikgu dan isteri menuainya dulu-dulu?

ahmad humairi October 13, 2013 at 6:44 PM  

w/salam Abang Temuk,

Ini spesis kaktus - dalam pasu, lagak starfish. kini galak berbunga!

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin bersama-sama kalian dalam dunia siber ini. Saya juga mengalu-alukan ulasan saudara-saudari mengenai topik yang saya catatkan dalam blog ini. Bagaimanapun saya memohon saudara-saudari agar dapat menulis secara berhemah supaya perbincangan kita menjadi lebih bermanfaat. Elakkan perkataan buruk, bersifat hasutan, atau fitnah. Jagalah akhlak kita sewaktu berbicara di blog ini. Terima kasih.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP